Bir Taşınma Hikayesi: İşe Yarar Dekorasyon Siteleri ve Öneriler

Bizi Instagram’dan takip edip artık resmen arkadaşımıza dönüşmüş olanlar bilir, İdil ve ben (Öykü) beraber çalışmakla kalmıyor, aynı zamanda beraber yaşıyoruz. Şu aralar gündemimizdeki konu ise taşınıyor olmamız! Son 1-2 senedir sürekli taşındık, taşınacağız, şöyle mi yapsak, böyle mi etsek derken bir anda gaza gelip deliler gibi ev aramaya başladık ve sonunda başardık! Tabii bu süreçte bir takım şeyleri de fark etmiş bulunduk. Birincisi her şey çok pahalı, herkes oturduğu yerde oturmaya devam etsin, taşınacağınıza bir sürü uçak bileti alırsınız……….İkincisi, IKEA gerçekten de evimizi her şeyiymiş, bu reklam sloganını bulanları çaya bekliyoruz. Üçüncüsü, biz nasıl seyahat ile kafayı bozduysak bizim bir de ev dekorasyonu / dekorasyon siteleri ile kafayı bozmuş versiyonlarımız mevcutmuş ve sanal dünyada fırtına gibi esiyorlarmış. Biz de hazır taşınıyorken yeni evimizi biraz daha güzel yapalım, sağdan soldan ipucu toplayalım, Pinterest’te yatıp kalkalım derken birkaç işe yarar site bulduk. Bunların bazıları alışveriş yapabileceğiniz siteler, bazıları taşınma sürecinizde size yardımcı olabilecek şeyler, bazıları ise hakikaten işe yarar ipuçları içeriyor. Umarız bu işlerle kafayı bozup DIY çılgınlığına kapılarak pet şişeden şapka yapmaya çalışan ablalara falan dönüşmeyiz.

dekorasyon siteleri
Bu arada eminiz ki bu sitelerin bazılarından haberdarsınızdır ve “hadi ya ciddi misin Sherlock” falan diye bakacaksınız ama, biz bu işlerde yeniyiz, o yüzden heyecan içindeyiz, hazır bir şeyler keşfetmişken sizinle de paylaşalım dedik kardeşim ne var? Kızlar yeter, daha ne kadar iyi insanlar olacaksınız, utanır insan böyle iyi olunur mu, bıraksak Orta Doğu’ya barış getireceksiniz dediğinizi duyar gibiyiz, rica ederiz………..

*Konuya girmeden önce işe yarar bütçe dostu not: İnternetten ev alışverişi yapıyorsanız burada Artıway’den bahsetmezsek resmen vicdansızlık olur. Efenim zaten kendileriyle bayağı haşır neşiriz biliyorsunuz, ancak bilmeyenler için yine söyleyelim. İnternette alışveriş yaptığınız sitelerde yaptığınız harcamanın bir kısmını nakit olarak geri almanızı sağlayan bir sistem kendisi. Üstelik kendileriyle kankalığımız sebebiyle şu link üzerinden üye olursanız ilk 10 TL’niz OitheBlog’dan. Konumuzla ilişkili olabilecek Mudo, Tchibo, Teknosa, AliExpress, MediaMarkt, N11, Boyner, Dekopasaj, Koçtaş, Altıncı Cadde, Crate & Barrel, Samsung, Arçelik gibi uzayıp giden kocaaaaa bir listeden söz ediyoruz, yani bayağı sevinçle karşılayabilirsiniz, hakkınız. Bizim DEV işimize yaradı, o geri kazandığımız paralarla eve bir şeyler daha aldık resmen sdfsdf.

dekorasyon siteleri
İşe Yarar Dekorasyon Siteleri ve Öneriler

1. Apartment Therapy

Önceden Instagram’dan takip ettiğimiz, sonra taşınma sürecine girince bayağı işlevsel bir web siteleri olduğunu da fark ettiğimiz pek güzel ve dekorasyon siteleri arasında en popülerlerden biri olan oluşum. Zaten adından da anlayabileceğiniz üzere komple dekorasyon ve ev işlerine adanmış bir site. Hem harika fikirler veriyor, hem aklınızın ucundan geçmeyecek öneriler (bunlarla kim uğraşıyor biz de bilmiyoruz, biz daha çok büyülenip sonra biraz övüp sonra da sekmeyi kapatıyoruz), hem de bu işlerle ilgilenmeyi seviyorsanız pek çok DIY, kurtarıcı, ev alanlarınızı daha verimli kullanmanızı sağlayacak pratik çözümler sunuyor. Evde bir halta yaramadığınızı sandığınız ürünleri evinizin en güzel objesine çevirmenizi falan sağlıyorlar diyebiliriz. Bir sürü liste konseptli içerikleri de bulunduğu için ve oldukça sık güncellendiği için ayrıca sevilesi. Özellikle Ideas&Organization ve Organizing bölümlerine bakmanızı şiddetle tavsiye ederiz.

2. DigsDigs

Pinterest’e bakmaktan çürüdüyseniz ya da Google’a “bedroom tumblr lölölö” benzeri anahtar kelimeler yazmaktan baydıysanız size biraz alternatif siteler önerelim. TV karşısında kucakta bilgisayar oturup ne  yapsam ne etsem, nereden ilham alsam, evimi nasıl İskandinav evi terk bir hale çevirsem diye düşünüyorsanız bizce bu site bayağı işinize yarayacak. İşinize yarayacak derken öyle ürünler satın alabileceğiniz bir site olarak değil de, daha çok “ulan ne güzel hayatlar var be” sitesi diye düşünün. Ancak yine de fikir almak, kopya çekmek açısından bayağı işlevsel bir oluşum. Atın favorilere gitsin.

dekorasyon siteleri
3. Armut.com

Armut.com gerçekten bu taşınma işlerinin hiçbir evresinden zerre kadar anlamayan insanlar olarak hayatımıza bir HIZIR GİBİ YETTİ ARKADAŞLAR. Neyi nereden yaparız, nasıl hallederiz, boya yapacak abiye nereden ulaşırız, tadilat işini nasıl çözeriz, temizlik ne olur falan derken resmen hepsini bir arada çözmemizi sağlayan krallar gibi bir sistem yaratmışlar. Eğer taşınmak gibi bir planınız varsa ve bizim gibi ne yaptığınızı pek de bilmiyorsanız net bir şekilde kurtarıcınız armut.com. Çiçeğimizi çikolatamızı alıp ziyarete gitsek yeridir. Öpüyoruz.

4. hipicon.com

Daha önce hipicon’a giyim kuşam işleri için girip bakmışlığımız boldu da, şu yeni ev meselesi gündeme gelince bu sefer dekorasyon siteleri kontenjanından giriş yaptık, ev eşyaları ve objelerine de dadandık. Birçok tasarımcının ürünlerini bir araya getiren bir platform olduğu için yaş grubumuzun tamamının IKEA kataloğu görünümlü evlerine biraz olsun çeşitlilik getiriyorlar, dolayısıyla biz kendilerini seviyoruz. Evet yer yer (mobilyalara falan bakarken inme iniyor) biraz tuzlu olduğunu da kabul edelim, ancak özellikle ev aksesuarları konusunda acayip bir çeşitlilik var ve çok güzel/orijinal tasarımlara denk gelebiliyorsunuz, dolayısıyla bizce tanısanız seversiniz. Art printlere bakmanızı da şiddetle tavsiye ederiz.

dekorasyon siteleri
5. Perabulvarı.com

Eminiz aranızda bilenler duyanlar vardır, ancak bilmeyenler için paylaşmadan geçmeyelim dedik. Yine evinizi IKEA kataloğu görüntüsünden kurtaracak bir başka online ev alışverişi sitesi. Biraz daha trendyol, markafoni benzeri siteler tadında bir havası var, kampanyalar geliyor, süreli olarak yer alıyor, sonra değişiyor falan gibi bir sistem yani. Ancak daha orijinal, farklı ürünlere ulaşmak açısından gayet mantıklı. Farklı tasarımcılar, farklı markalar getiriyorlar, özetle tek tip, benzer görüntüde evlerden kurtulmamızı sağlıyor diyebiliriz, biz sevdik, umarız teslimat kısımlarında da sıkıntı çıkarmıyorlardır. Çıkarıyorlarsa buraya çemkiririz zaten merak etmeyin.

*Bu siteden eve online sipariş verdiğinizde Artıway’i kullanırsanız paranızın bir kısmını nakit olarak geri alıyorsunuz, aklınızda bulunsun.

6. Lunapark Shop

Siz de yatağın üstünü ya da koltuğu anlamsızca 300 tane yastık ile doldurup ondan sonra oturacak yer bulamayanlardan mısınız? Sizin bir de sırf çok güzel diye bulaşık makinesinde yıkanamayan bardak çanak tabak toplayan versiyonunuz var, onları da çok iyi biliyoruz…….Heh işte öyle şeyler istiyorsanız tam yerine düştünüz, biz Lunaparkshop’ta hep çok şirin şeyler buluyor, sonucu hep “ulan bu kadar yastığı ne yapacağız” diyaloglarına vardırıyoruz. Bu konu dışında çok fazla seçenek yok, ancak var olanlar çok şirin ve güzel, bizce mutlaka bi’ göz atın.

7. Dank Design

Bu işlere ilginiz varsa muhtemelen Dank Design’dan haberdarsınızdır. Hani şu İstinye’deki Carrefour’un içine yer alan mağaza. Aslında burası ikinci el ürünler satıyor, fakat öyle pek uygun fiyatlı şeylerden bahsetmediğimizi başından söyleyelim. Sonra “vay efenim ikinci el demiştiniz, böyle ikinci el mi olur vicdansızlar” demeyin. Zira sattıkları ürünler çoğunlukla hem dünya çapında, hem Türkiye’den ünlü tasarımcı ve markalara ait ikinci el ürünler. Dolayısıyla tasarım ürünlere meraklıysanız ağzının sulanarak bakacağınız ve akabinde gözleriniz sulanarak terk-i diyar eyleyeceğiniz ürünlerden de bahsediyoruz, çünkü birazcık fiyatlılar. Yine de hemen pes etmeyin, tabii ki alınabilir şeyler de çıkıyor, artık bütçenize göre siz karar verirsiniz.

11 Yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir