Röportaj: Kanada’da Yaşamak ve Montreal Üzerine

geceKanada, Avustralya ve Amerika ikilisiyle birlikte Türkiye çapında birçok kesim tarafından bir kaçış noktası olarak görülen, yaşam standartlarının kesinlikle yükseleceğini izlenimini yaratan bir ülke. Gerek okumak, gerek dil eğitimi almak, gerekse yaşamak için her yıl yüzlerce insan Kanada’ya gitme, Kanada’da yaşama planları yapıyor. Bu nedenle, röportaj serimize Kanada ile devam etme kararı aldık. Yaklaşık 3 senedir Montreal‘de yaşamakta olan Barış, bize orada yaşamının nasıl bir şey olduğunu ve nasıl bir şey olmadığını harika bir şekilde anlattı. Sayesinde bizde de daha önceki röportajlarımızda hiç oluşmamış bir his uyandı; KISKANÇLIK. Şaka bir yana, gerçekten şahane bir röportaj oldu, bizce çok işinize yarayacak, hadi yine iyisiniz!

Başlamadan gelen not: Yetmez ama evet diyenler için (öyle değil canım) şurada bir adet Kanada’da yaşam ve göçmenlik içerikli röportajımız daha var.

Kanada ülkesinden memnun olmayan birçok insan için adeta bir “kaçış alanı” olarak görülüyor. Sen ne sebeple Kanada’dasın? Tercihen mi, yoksa iş/eğitim dolayısıyla mı? Sence gerçekten de “kaçılacak” kadar sevilesi bir ülke, hatta bir kurtarılmış bölge mi?

Açıkcası benim ana hedefim Kanada’ya gelmek değil, Türkiye’den gitmekti. Bir noktada “ben artık Türkiye’de yaşamak istemiyorum!” kararını net bir şekilde aldıktan sonra Kanada’yla ilgilenmeye başladım. Bir Türk vatandaşı olarak kalıcı bir şekilde göçmek için – geçici çalışma izinlerini, öğrenci vizelerini, expat hayatını falan kastetmiyorum.  Bir iki sene yurtdışında çalışıp geri dönmek istemedim – elde temel olarak Avustralya ve Kanada seçenekleri var. Bu noktada biraz körlemesine, yüzeysel bilgilerle, daha önce hiç ziyaret etmemiş olmama rağmen Kanada’yı tercih ettim.

Göçmenlik başvurum kabul edildiğinde samimi olarak aklımdaki düşünce “Gider, en kötü ihtimalle 3 sene dişimi sıkar sonra vatandaşlık başvurusunda bulunurum. Kanada pasaportunu aldıktan sonra dünyanın geri kalanındaki seçeneklerimi değerlendirmeye başlarım” şeklindeydi. Ama an itibarı ile çok rahatlıkla diyebilirim ki seyahat etmeyi ve taşınmayı seven biri olmama rağmen, gelecekte değişik ülkelerde yaşamaya niyetlensem de bir ayağım ölene dek Kanada’da, özellikle de Montreal’de olur. 30 sene boyunca Türkiye’de bulamadığım huzuru Kanada’da buldum.

montreal1Ne kadardır Montreal’de yaşıyorsun? Bu bölgeyi tercih etmenin nedeni nedir?

8 Aralık’ta 3 sene dolacak. Ülkenin çoğunu özellikle de batı kısımlarını henüz hiç görmedim, eminim Vancouver taraflarında da çok güzel çok yaşanılası yerler vardır.  Montreal ile Toronto’yu kıyaslayabiliyorum sadece. Toronto yarın öbür gün iş vs gibi bir nedenle gidip rahatlıkla yerleşebileceğim, kesinlikle mutlu olacağım bir şehir ama seçim şansım olduğu sürece Montreal’de kalmayı tercih ederim. Turist olarak 3-4 gün için gezmeye gelsem çok birşey ifade etmeyebilirdi ama yaşamak için bence dünyanın en keyifli, en güzel şehirlerinden biri.

Montreal genel olarak “güler yüzlü” bir şehir. İnsanlar rahat, hoşgörülü, yardımsever, saygılı… Bu noktayı açıklamak istiyorum:

Mesela biz her fırsatta Türk insanının yardımseverliğinden, sıcakkanlılığından, samimiliğinden bahseder ve hatta övünürüz. Bana sorarsanız genel olarak Türkiye’de içinde bulunduğumuz durum; aile, arkadaş, konu-komşu herkesin “ilgi gösterme” kisvesi adı altında hayatınızın her anına müdahil olmaya çalıştığı, toplum olarak en büyük eğlencenin dedikodu yapmak olduğu, atılan her adımda “Elalem ne der?” baskısını hissetmek zorunda kaldığınız korkunç bir durum. Doğal olarak güya herkesten yardım ve destek alan, birbirine kol kanat geren Türk insanı dünyanın en gergin, en asabi, en çok sır saklayan ve yalan söylemek zorunda kalan insanı haline geliyor.

Montreal’de yalnız kalmak istediğimde yalnız kalabildiğim gibi, yardıma ihtiyacım olduğu her anda da istisnasız herkesten ellerinden geldiği kadar destek gördüm.

Bunun ötesinde ben gece hayatını, müziği, yemeyi içmeyi seven bir insanım. Montreal yılın her döneminde güzel müzik dinleyip, güzel yemek yiyebileceğiniz, yeni insanlarla tanışıp yeni hobiler edinebileceğiniz bir yer.

Oturma izni aldın mı? Eğer aldıysan sence zorlu bir süreç mi? Bu konuda panik olan insanlara ufak bir özet geçebilir misin?

Türkiye’den göçmenlik başvurum kabul edilmiş olarak gelmiştim zaten. Ayak bastığım andan itibaren Permanent Resident statüsündeyim. Basitçe, seçme-seçilme ve pasaport taşıma hakkı dışında Kanada vatandaşından çok bir farkım yok.

Kolay bir süreç diyemem ama kararını kesin olarak vermiş, ne istediğini bilen biri için sorun değil. Pek çok arkadaşım da dahil olmak üzere insanlar gözünde bu işi çok büyütüyor, anlamakta zorlanıyorum. Herhangi bir danışmanlık firmasına da ihtiyaç duymadan tek kaynak olarak Kanada devletinin göçmenlik ve vatandaşlıkla alakalı resmi sitesi olan şu adresi kullanarak, doğru şekilde başvurmak ve buraya gelmek mümkün.

10531645316_b560b5792e_bPeki ya dil konusu? Fransızca’nın ağırlıklı olarak konuşulduğu bir bölge mi? Eğer öyleyse, Fransızca bilmeyen biri, İngilizcesi ile şehirde kolaylıkla idare edebilir mi? İnsanlar 2 dile de hakim mi?

Genel olarak Quebec eyaleti, doğal olarak da Montreal şehri Fransızca’nın ana dil olarak konuşulduğu bir bölge. Sorunuza cevabı en net ve en kısa şekilde şöyle verebilirim sanırım: ben Fransızca konuşamıyorum. Buraya geldiğimde tek kelime bilmiyordum, şu an iki üç selamlaşma cümlesi haricinde halen konuşmuyorum. Fakat mutlaka Fransızca bilen biri için hem iş hem de sosyal hayatta her şey çok daha rahat ve güzel olacaktır. En önemlisi sadece İngilizce bilen biri için iş bulma olanakları daha az ama Montreal’de hayat sadece İngilizce ile de gayet güzel devam ediyor. İş güç sahibiyim, hem yerli hem göçmenlerden oluşan kalabalık bir arkadaş grubum var, kız arkadaşım Quebecli… Yani Fransızca konuşmuyor olmam bazı şeyler için biraz uğraşmama neden olsa da çok büyük bir sorun olmadı.

Montreal pahalı bir şehir mi? Kira, yeme-içme gibi genel masraflarından ve günlük yaşantı harcamalarından örnekler vererek orada yaşama ihtimali olanlar için konuyu biraz detaylandırabilir misin?

İlk geldiğinizde doğal olarak her şeyin fiyatını Türk lirasına çeviriyorsunuz ve dolayısıyla her şey çok pahalı gibi geliyor. Halbuki burada yaşıyor ve kazanıyorsanız Montreal kesinlikle pahalı bir yer değil. Temmuz ayında İstanbul-İzmir-Kaş tatili yaptım, net şekilde söyleyebilirim ki İstanbul Montreal’den pahalı.

Hatta komik gelecek belki ama en çok takıldığım konu şu oldu; İstanbul’da hiç lüks olmayan, salaş bir rock bar’da bir biraya 15 TL ödedim. Montreal yerine göre 5 ila 10 dolar arası değişen bir para ödersiniz. Burada minimum ücret 1300-1500 dolar. Türkiye’de sanırım 800 küsür lira… Benzer kıyaslama her şeyde geçerli.

montreal botanik bahçesiKanada’ya taşındığında beklediğin gibi yaşam standartlarının yükseldiğine inanıyor musun? Türkiye ile kıyasladığında orada çok daha iyi olduğuna inandığın şeylerden bize biraz bahsedebilir misin?

Türkiye’de eli yüzü düzgün bir üniversiteden mezun olduktan sonra arka arkaya hep büyük, çokuluslu şirketlerde çalıştım. Ortalama bir Türk vatandaşından çok daha fazla kazanıyordum ama haftada 6 gün uzun saatler çalışıyor, günün ciddi bir kısmını trafikte boğuşarak, işte ve sokakta insanlarla tartışarak geçiriyordum. 30 yaşında migren, reflü başta olmak üzere türlü sağlık problemiyle uğraşmaya başlamıştım. Ufak tefek bir adam değilim ama sokakta kendimi güvende hissetmiyor, kız arkadaşımı bir yere yalnız gönderdiğimde rahatsızlık hissediyordum. Spor yapmaya, eğlenmeye ya vaktim, ya da enerjim olmuyordu.

Burada 3. senemde halen daha ortalama bir Kanadalı kadar kazanmıyorum. Ama spor salonuna gitmeye, hafta  3-4 gece arkadaşlarımla dışarı çıkıp eğlenmeye, hobilerime vakit ayırmaya ve hatta yeni hobiler edinmeye, tatil yapmaya, haftasonu kaçamaklarına, yani özetle hayattan keyif almaya param, vaktim ve enerjim bol bol var.

Özetle evet, yaşam standartımın çok arttığına inanıyorum. Ama öte yandan herkesin reçetesinin de farklı olduğuna inanıyorum. Ben burada Led Zeppelin dinleyen kadın belediye otobüsü şoförünü görüp “Oh be, sonunda memleketteyim”  diye keyiflenirken, “Yahu Boğaz’da bir çay içmeyi özledim” diye ağlayan, bütün gün internetten Türk dizileri izleyip iç geçiren insan da tanıdım. Ona sorsanız anlatacağı Montreal ve Kanada muhtemelen çok farklı, çok kötü olacaktır.

Kanada’nın birkaç bölgesi haricinde çok soğuk olduğuna dair bir izlenimi var. Gerçekten de böyle mi? Yaşam koşullarını olumsuz etkileyecek derecede soğuk günler geçirdiğiniz oluyor mu?

Montreal’de -40 derece gördüm, evet. Aralık’tan Nisan’a kadar şehir bembeyaz kar altında oluyor, hava da dönem dönem çok soğuyor. Yazın da dönem dönem İstanbul’dan çok daha sıcak olduğu günler yaşanıyor. Hayatın durduğunu hiç görmedim. Ülke olarak alışmışlar, siz de kısa sürede adapte oluyorsunuz. Ne iş, ne okul, ne eğlence kar kış yüzünden durmuyor, duraklamıyor. Yaşam koşullarını olumsuz etkileyecek bir hava durumu ile 3 senede karşılaşmadım. Çeşitli nedenlerle geri dönen insan tanısam da “havası soğuk” diye döneni de tanımadım.

PANORAMIQUE-HRGenel olarak yemek kültürü nasıl? Sence “Kanada mutfağı” diye bir şey var mı? Yoksa Türkiye’ye hasret kaldığın günler oluyor mu?

Kişi başına düşen restoran, kafe, bistro, vs oranının en yüksek olduğu şehirlerden biri Montreal. Dışarıda yemek seçenekleri çok ve güzel. Dünyanın 4 köşesinden türlü mutfak örneğini bulup yiyebiliyorsunuz. Öte yandan garip gelecek belki ama burada İstanbul’dakinden çok daha güzel sebze meyve bulabiliyorum. Yani evde yemek pişiren insan için malzeme harika.

Ama Kanada mutfağı konusu biraz acayip. Kanada mutfağı diye bir şeyden bahsetmek pek mümkün değil.

Kanada halkını genel olarak nasıl değerlendiriyorsun? Sıcakkanlı, arkadaşlık kurması kolay insanlar mı? Bu konuda herhangi bir sorun yaşadığın oluyor mu?

İlk 2 senemde arkadaşlarımın çoğu Avrupa ya da Güney Amerikalı göçmenlerden oluşuyordu. Kanadalılar hakkında genel fikrim “Çok kibarlar, çok saygılılar, hoş sohbetler vs ama mesafeliler, politikler. Arkadaşlık kurmak kolay değil” şeklindeydi.

Sonra ya zamanla ben alıştım ve halim tavrım onlara uygun gelmeye başladı, ya da tamamen tesadüf ve dönemsel olarak içinde bulunduğun grupla alakalı bilemiyorum ama an itibari ile en çok görüştüğüm ve beraber en çok eğlendiğim insanlar Montreal ve Quebec’in yerlisi arkadaşlarım.

montreal winterMontreal’de sıradan bir gün nasıl geçiyor? Etkinlik, konser, festival, sanatsal aktiviteler, müze vb. konularında tatmin edici bir yer mi?

Buraya ilk gelen her Türk’ün şikayet ettiği şeylerin başında gıda maddeleri satan marketler, bar ve restoranlar dışında tüm dükkanların ve alışveriş merkezlerinin haftasonu da dahil olmak üzere saat 5 ya da 6 da kapanması gelir. Zamanla fark ediyorsunuz ki burada en çok dikkat edilen şeylerden biri iş ve özel hayat dengesi. Ve ayakkabıcıdaki tezgahtar da insan…Doğal olarak kimse haftada 40-45 saatten fazla çalışmıyor. Trafik sıkıntısı da yok. Minimum ücretle dahi çalışıyor olsanız cebinizdeki paranın yeterli olduğunu da söylemiştim daha önce.

Doğal olarak neden keyif alıyorsanız onu yapmaya vaktiniz ve paranız var bol bol. Söylediğim gibi haftada en az bir iki gece dışarı çıkmayı, iş sonrası arkadaşlarımla bir iki kadeh birşey içmeyi seven bir adamım. Bunun dışında yazın çok çok daha yoğun olmakla beraber yılın tamamında bol bol konser oluyor, Türkiye’de canlı olarak görme şansı bulamadığım, ilahım diyeceğim adamları burada izleme şansım oldu bu sayede.

Nisan – Ekim arası festival sezonu. Özellikle Haziran-Temmuz döneminde aynı gün şehrin 3 ayrı noktasında 3 ayrı festival ya da açık hava konseri gerçekleştiği oluyor.

Ayrıca benim gördüğüm en yeşil şehirlerden birisi. Adım başı kocaman parklar, spor alanları, havuzlar var. Bahar ve yaz aylarında büyük küçük tüm parklarda ücretsiz konserler, tiyatro oyunları, gösteriler oluyor.

Kış aylarında hayat doğal olarak biraz da 4 duvar arasında geçiyor ama yazın sıradan bir hafta sonu günü öğlen bir terasta brunch ile başlar, parkta piknikle devam eder, gece ya bir ev partisine ya da bara gidilir.

Son olarak buralara kadar gelmişken denemeden/görmeden dönmeyin diyebileceğin şeyler var mı? Bize birkaç ipucu verebilir misin?

Belçika kadar olmasa da çok sayıda kendi birasını yapan micro-brewery’ler var. Buralarda bira içmenizi, “Yemedim” dememek için illa ki Poutine yemenizi ama her şeyden önemlisi mümkünse ziyaretinizi Haziran-Temmuz dönemine denk getirip başta Montreal Caz Festivali olmak üzere festivaller dönemini burada geçirmenizi öneririm.

103 Comments

  1. Efe Karadağlı

    Böyle bir yazı yazdığınız için çok teşekkürler. Ben de uzun zamandır Kanada’da yaşama hayalleri kuruyorum. Montreal değil de Vancouver şehrini gözüme kestirdim :) Orasının da Kanada standartlarına göre iklim açısından Türkiye’ye daha yakın olduğunu öğrendim. Ben tekerlekli sandalye ile yaşıyorum. Bu yüzden kar yağışı benim için önemli bir kriter sanırım. İzmir’de yaşadığım için kar ile hiç karşılaşmadım ama araştırmalarım kadarıyla yoğun kar yağdığı zamanlar sandalye kullanımında sıkıntılar oluyor.

    Tekrar teşekkürler. Mümkünse bir de Vancouver yazısı isteriz :)

    • oitheblog

      selam! işinize yaramasına sevindik! yakın bir zamanda Vancouver röportajı yapmak peşindeyiz, aklımızda. :)

  2. İlknur Görcegiz

    7 sene Toronto’da harika bir hayat yaşadım ve Montreal ve Quebec City’i çok severim.Barış Bey Kanadayı ve Montreal yaşamanı çok güzel anlatmış.
    Kanada’da yaşanacak en iyi ülkelerden biridir. Vancouver yazısını heyecanla bekliyorum.

    • Levent

      İlknur Hanım e mail adresiniz var mı , dil eğitimi için Kanada ya gitmek istiyorum , bu konuda sizden bilgi alabilir miyim :)

  3. Betül

    merhaba;

    Barış bey ne ile meşgul orada, nasıl para kazanıyor? İşini henüz Türkiye’deyken mi ayarlamış, yoksa oraya belirli bir birikimle mi gitmek gerekiyor acaba? Bu soruların cevabını da verebilirse ya da mail adresimden bana mail atabilirse (ben de mail atabilirim ama public ortamda mail adresini yazmak istemeyebilir diye düşündüm :)) çok memnun olabilirim aslında.

    şimdiden teşekkür ederim, blogunuzu çok çok keyifle takip ediyorum. sevgiler..

    • Mehmet

      Isterseniz sorulariniza ben cevap verebilirim. Cunku ben is kurma, cocuk okutma, gocmen statusu alma hepsini yasayarak ogrendim. Toronto’da yasiyorum

      • Kıvanç

        Hocam bende kanada da yaşamak istiyorum ama param yok oraya gidince iş bulup hemen çalışmak istiyorum ve para kazanıp evde yaşamak istiyorum nasıl yapabilirim

      • Seda Yaşar

        Mehmet bey esimle benim hayalim de cocuklarimizla Kanadada yasamak Bilgilerinizden yararlanmak isteriz.Mail aderesimden ulasirsaniz sevinirim.

      • Vedat

        Merhaba. Biz ailecek kanadaya yerleşmek istiyoruz. Turist vizesine gidip orda bir iş bulup,calısma izni alabilirmiyiz.. 2 cocugumuz var 7 yas ve 4 yas.Torontomu, Montreal mi sizce. Mobilya tasarımcısıyım,ev dekoru aksesuarları da yapıyorum.süs esyalari, ayna cerceve,mum,kalıptan süslemesine kadar yapıyorum.Bilgi paylaşırsanız sevinirim.

      • çağla çevik

        Merhaba Mehmet Bey

        Detaylı bilgi alabilmek için sizinle görüşmek isterim.

        Şimdiden teşekkürler.

      • ahmet

        merhaba,
        bilgisayar işiyle uğraşıyoruz. iş bulmak kolaymı. nasıl gidilir. aslında herkesin soruları benzer. bu soruların tümüne cevap verebilecek bir yazı yazsanız.

      • Abdurrahman izci

        hocam merhaba.nasılsınız öncelikle?
        karı-koca bizde kanada yaşama kararı aldık(birde 18 aylik kizimiz var ). ikimizde devlet memuruyuz. haddinden fazla ikilem yaşıyoruz. göçmenlik kabul olmadan istifa etmekte zorlanıyoruz. orada hangi eyaleti seçelim diye zorlanıyoruz. express enrty sertifika diploma vs hangi yolu deneyelim karar veremiyoruz. süreci yaşamış biri olarak tavsiyelerinize ihtiyaç duymaktayız.

        saygılarımla

      • Erdem

        Merhaba mehmet bey,
        Türkiye’de doktor olarak çalışıyorum, fakat Kanada’da diplomamız geçerli değil. Göçmenlik başvurusu yapmayı planlıyorum. Kanada’da yapabileceğim uygun bir iş bulur muyum? Ayrıca 2 kızım var (8-9yaşlarında). Bu yaştaki çocuklar dil sorunu kolay çözüyorlar mı? Ayrıca önerileriniz olursa memnun olurum

      • Merhaba Mehmet bey ben kanadaya torontoda iş buldum bir danıslandık şirketı aracılığıyla bana biraz fikir verirmisiniz.kizimin ve ben ailemle gelucem ilk deneyimim olacak 2 aylık bir kızım var çok tedirginim yardımcı olursanız sevinirim

      • Mehmet Bey size ozelden bazı sorularım olabilir mi?

        Tesekkurler

      • Didem

        Merhabalar!
        Su anda amerikada yasamaktayiz ama Kanada ya yerlesmeyi dusunuyoruz. Esim IT uzerine calisiyor ve 3 yillik tecrubesi var. Master yapmak icin gelmisti zaten buraya. Bize guvenilir immigration avukati lazim. Bizi yonlendirmeniz mumkun mudur? Selamlar ve tesekkurler

      • İlkan

        Merhaba mehmet bey ben de yerlesmeyi düsünüyorum bna yardımcı olurmusunuz ?

      • Rümeysa

        Mehmet bey eşim ve bende göçmenlik için başvuru yaptık. Fakat ben tereddüt ediyorum. Toronto da yaşamayı düşünüyoruz. Yaşam standartları Nasıl 10 aylık bir bebeğimiz var. Alışmak kolay mı. Şimdiden teşekkür ederim. Mail de atabilirsiniz isterseniz

      • Kaan

        Merak ettigim bircok konu var, bu asamalardan gecen birilerinden yardım almak süreci hızlandırır diye dusunuyorum. Bu konuda tecrubelı birileri yardımcı olursa minnettar olurum.

      • BURAK BALCIOĞLU

        Merhaba, yaşadıklarınızı merak ettim, daha doğrusu öğrenmek istiyorum, ailece yerleşmeyi düşünüyoruz, 1 ve 5 yaşında iki çocuğum var, basın yayın mezunuyum, kameramanlık yapıyorum eşimde ATT sağlıkçı. Nasıl bir yol izlememmiz lazım acaba

      • Ayse

        Mehmet bey merhaba, benim sorularıma da cevap verebilirsiniz çok sevinirim. Ben de 2017 nisan ayından sonra gocmenlik başvurusu yapmak istiyorum. Açıkçası Avustralya ile Canada arasında celiskideyim. Ben eşim ve küçük kızımla birlikte yaşayacağım bize bir yol göstermesi adına tüm gercekligiyle sizin göç hikayenizi dinlemeyi çok isterim. Çocukla birlikte durum ne kadar zorlaşır ya da orada yeni bir hayat kurmak sadece ingilizce ile gerçekten mümkün mu geri dönüş yapmanızı heyecanla bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

      • Fatma

        Merhaba Bey,
        Benim mühendislik enerji sektöründe 3 yıldan fazladır yaşıyorum. iş arama sitelerinden Kanada’da iş başvuruları yapıyorum fakat daha dönüş olmadı. ben kanada’ya yerleşip çalıştığım alanla ilgili çalışmak istiyorum. sizin bu konu ile ilgili paylaşmak istediğiniz bilgiler varsa benimle paylaşırsanız çok memnun olurum.
        İyi günler

  4. Çok faydalı ipuçları paylaşmışsınız. Beğenerek okudum. Çok teşekkürler :)

  5. Fransızca bilmeden yani dil yeterliliğiniz olmadan nasıl oturum izni aldınız acaba?

    • Çağdaş

      Çünkü Kanada’nın her eyaletinde iki resmi dil geçerlidir. Biri Fransızca, diğeri ise İngilizce. İkisinden birini biliyor olmanız yeterlidir.

  6. Elcin

    @Esra Ersal ; Göçmenlik başvurusu yapmış, anlatmış zaten..
    Dolayısıyla otomatik olarak oturma izni ve calısma izni almıs. Eger ögrenci/turist vizesi ile giderseniz alamazsınız bunu. Göçmenlik başvurusu yapkanız ülkeye iltica etmeniz gerekiyor. Eskiden daha kolaydı bu, özellikle Kanada bu konuda çok iyimser ve zorlamıyordu, ancak artık oldukça zor.

    Bence enfes bir site ve yazı olmuş, keşke 10 yılş önce bu tür paylasımlar daha fazla olsaydı da, bizler daha sanslı ve kolay bilgiye ulaşabilir olsaydık.
    Ben, 20’li yaşlarda olsam, hiç düşünmem. Bu yüzden, yaşı daha genç arkadaşlar, bu konuyla çok daha ciddi ilgilenin..

    • oitheblog

      güzel yorumlarınız için teşekkür ederiz! umarız insanlara bol bol faydası dokunur :)

      • Caner Dolmaci

        Harika bir roportaj olmus. Gunlerdir arayipta bulamadigim puf noktalari ile dolu. Kanadaya universite egitimi icin gitmek istiyorum. Sukuneti seviyorum ve Kanada yaratilmis biryer. Nasil akliniza gelmis boyle bir roportaj yapmak bilmiyorum ama iyide olmus cokta guzel iyi olmus. :)

  7. Zeynep

    ABD varken Kanada’da yasanmaz fazka sakin gelir Turk insanina, emin olun bir sure sonra sikar o kadar sakinlik.

  8. beraedali

    Ben 14, esim ise 25 senedir burada yasiyoruz Montréal gercekten guzel bir sehir hic bir zaman sikmadi vatanimizi Türkiye’yi ozluyoruz ve tatillerde hasret gideriyoruz ama biz burayi (MONTREAL’i)cok seviyoruz…Dunya’nin neresine gidersem gideyim donup yasayacagim sehir burasidir sanirim :)

    • didem

      Merhaba biz odtu mezunu ankarali bir ciftiz skilled workerdan pr icin basvurmsyi dusunuyoruz ancak derdimiz egitim almak ya da nerde yenir icilir degil 2 cocugumuz var onlarin egitimi gelecegi butun dusuncemiz sizin yasca daha buyuk oldugunuzu dusunuyorum sorularimiz var email ile iletisim kurup bir kav sorumuzu cevaplarsaniz cok sevinirim tesekkurler

  9. Merhabalar Ben halen ABD New yorkta Yasamaktayim Yasim sizlerden biaz Fazla bende Kandada Montreol da yasamak isterim ,Cunku sevdigim inasan orda yasiyor .

  10. gayet güzel bir yazı olmuş,teşekkürler. ben toronto üniversitesinde okumak istiyorum ,mümkünse böyle bir röportaj da yaparsanız çok iyi olur.

  11. uzay

    merhaba ben şu an spor akademisi ikinci sınıf öğrencisiyim ve lisanslı cankurtaranım aynı zamanda yüzme antrenörüyüm kanadaya yerleşmeyi düşünüyorum okul bitince bu alanda kazancımı merak ediyorum yazıyı çok beğendim bu arada :)

  12. Gökhan

    Ben 24 yaşında izmirde yasiyom maddî durum yok ama canada yi görmek isderim yada beraber gitmek isteyen varsa msj atabilir saygi sevgi şart herzaman =) Gökkan Eser facebook adresim isteyen yaza bilir okuduğun için teşekür ederim =)

    • Kıvanç

      Hocam ben gitmek istiyorum oraya gidip direk çalışmak istiyorum yaş 20 benim :)

  13. Burcu

    Çok yararlı ve heveslendirici bir yazı olmuş..4,5 ve 1,5 yaşlarında iki kızım var.. Çocuklarla gitmek işleri zorlaştırır mı? onların uyum sağlama süreci için bir politikaları var mı? Bilgi verirseniz çok sevinirim.

  14. Bilge

    Uzun zamandır kanada ile ilgili bilgiler edinmeye çalışıyorum ve bu yazı tamda aradığım nitelikte bi yazı olmuş tebrik ederim.bizde yaklaşık 5 ay kadar sonra montreal e yerleşiyoruz.eşim şu an torontoda yaşıyor bi kaç aya kadar oğlum ve bende yanına gideceğiz.eşim zaten oranın vatandaşı 10 yıl kadar orda yaşamış ama ben ilk defa gideceğim gerçekten çok heyecanlıyım.beni en çok düşündüren fransızca meselesi oldu.ama zamanla yaşayıp göreceğiz.oğlumu daha iyi eğitim alacağı insan gibi yaşayacağı bi yere götüreceğim için çok mutluyum tabi kendi adımada..yazı için tekrar teşekkürler

  15. Didem

    Merhaba,

    Çok başarılı bir röportaj olmuş. Ben de yaklaşık bir senedir Montreal’de yaşıyorum ve Barış Bey’in dediği her kelimeye katılıyorum. Ek olarak diyeceğim, Fransızcadan korkmayın. Bir senedir devletin ücretsiz verdiği Fransızca kursuna gidiyorum ve epey ilerledi diyebilirim. Ayrıca şehirde İngilizcenin daha fazla kullanıldığı bölgeler var (McGill ve Concordia Universitesi civarları) ve hemen hemen herkes çok iyi düzeyde İngilizce konuşuyor. Open work permitim var 3 senelik. Ama henüz iş bulabilmiş değilim :) Yine de umudumu kaybetmiyorum :)
    Bu yazı bana gerçekten çok iyi geldi. Çok teşekkürler!

    • lilitherin

      Merhaba,

      Maalesef Fransızcam yeterli bulunmadığı için değerlendirmeden geçemedim, kısacası Quebec başvurusu için yetersizim. Merak ediyorum, oturma iznini nasıl alabildiniz, anladığım kadarıyla başvuru esnasında dil yeterliliğiniz yoktu. Yardımcı olabilir iseniz, çok sevinirim :)

      • Didem

        Merhaba,
        Dediğim gibi benim open work pertim var 3 senelik. Henüz oturma izni alabilmiş değilim. Open work permitle burda yaşayıp çalışabiliyorum. Bu arada da tabı oturma izni için başvuru yapacagım. Eşimle beraber geldik buraya, fransızcası epey iyi. Başvuruyu onun üzerinden yaptığımız için benden herhangi bir dilbilgisi istenmedi. Siz CSQ dan kabul alıp permanent residence mı alamadınız? Quebec için önce Csq almak gerekiyor. Express entry de bir seçenek Quebec dışında bir yer düşünürseniz..

  16. Zeynep

    Merhabalar

    Yaziniz cok guzel ve bilgilendirici. Ven Fransizca ogrenimi icin, arkadas da spor bolumu master icin Toronto yu dusunmustuk (hem guneyde kalmasi hem de ABDye yakin olmasi sebebiyle cunku doktora icin de ABD dusunmustuk) ama simdi kafam karisti acikcasi. Oneriniz nedir cok merak ediyorum :))

  17. Furkan

    Merhabalar

    Yazı mükemmel olmuş.. Benim sorum biraz daha farklı. Ben Kız arkadaşım (3 ay içerisinde evleniyoruz) için 1 sene içerisinde Calgary e taşınmayı düşünüyorum.Ordaki iş imkanları hakkınızda bilginiz varmı?Çünkü istanbulda ailemin evini satıp gitmeyi düşünyorum ve herhangi bir üniversite bitirmişliğimde yok.Bir meslek deseniz Otel ciyim diyebilirim ama Kışın -30 gören bir yerde otel cilik ne iş yapar orası mechul.

  18. Özlem

    Yazı gerçekten şahane olmuş. Benimde aklımda iki ülke var. Avustralya ve Kanada. Umarım bende tez zamanda iltica ederim. :))

  19. sınan

    furkan eger calisma amaciyla geleceksen alberta gibisi yok calgary ve edmonton ilk sirada siva kaynakci yada petrol oil sanayilerinde calisabilirsin insaata gireceksen dile gerek yok siva turk ve turkiyeden gelen kurtlerın elınde baslangıc 17 dolar saat ucreti ustaliga dogru 30 oluyor okul gerekli degil bikac formalite var sadece sen gel is sikintisi cekmezsin. ama montreal ve torondotan uzak dur oralar berbat ıs yok millet zor geciniyo.

    • ensarmert

      ustam ben elektrik,su tesisatı,kaynak işlerinden anlıyorum bende calısmaya gelmek istiyorum kanadaya ne yapmam lazım bana yardımcı olurmusunuz

  20. Osage

    Meghan’s,
    7.5 yildir Kanada da yasiyorum. 3 sene de Vancouver da yasadim. Isterseniz sehir yasami hakkinda size yardimci olabilirim.
    Ozge

    • Levent

      e mail adresi veya facebook verebilir misiniz , öğrenci programıyla Kanada ya gitmek istiyorum , bu konuda bana bilgi verebilir misiniz

    • Mustafa..

      Merhaba, ben de Kanada ve Avustralya’yı çok merak ediyorum. Huzurlu yaşam ve çocukların eğitimi amacıyla yerleşmek istiyorum.
      Dil konusunda biraz sorun yaşayabilirim ama aşabileceğimi düşünüyorum. İnşaat gibi ağır işler dışında çalışabileceğim işler var mı. Çok fazla dil gerektirmeyen işler gibi.
      Kanada Vancouver’da 3 yıl yaşayıp 3 yıl önce Türkiye’ye dönen bir kuzenim bu ay başında yine iş bulup Toronto’ya yerleşti.Son dönemde yaşanan olaylar nedeniyle artık döneceğini sanmıyorum. İmkan bulsam ben de gitmek isterim, ülkemiz güzel ama çok yorucu…
      İyi günler, dilerim…

    • Özge selam, Vancouver ve Kanada’da iş/yaşam hakkında bilgi almak isterim. e-mail üzerinden konuşabilirsek memnun olurum.

      şimdiden teşekkürler.

    • Mert

      Merhaba,
      Mail adresinizi verirseniz bir kaç sorum olacak. Ben inşaat müh. yim ve yaklaşık 12 senelik tecrübem var.
      Eşimle Kanada ya yerleşmek konusunda araştırma yapıyoruz.
      Hatta benim mail adresim : m.mertbabur@hotmail.com
      Teşekkürler

    • ümit

      Selam,
      Ailemle birlikte Kanada’ya yerleşmeyi düşünüyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. uoksuz78@gmail.com

    • Seda

      Merhabalar Kanada’ya yerleşmek istiyorum bende. Siz bu konuda bayağ tecrübelisiniz , birkaç sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim Özge hanım.

    • simal

      Vancouver hakkında bilgi alabilir miyim? Teşekkürler

  21. Zeynep

    Merhabalar. Iyi derecede Ingilizcem var ve Fransizca ogrenmek istiyorum, bir kurs ile Kanadaya gelmek ve yine Fransizca bir lisans programina kaydolarak orada yasamaya devam etmek istiyorum. Tabi kisitli bir param var su an, sizce bu surecte vize alma acisindan zorlanir miyim? Tabi ki calismam da gerekecek. Yazam kosullari icin en uygun ulke Kanada gorunuyor. Goruslerinizi merak ediyorum. Tesekkurler.

  22. nur

    Merhabalar, gercekten güzel yazı olmuş,emeğinize sağlık. Ben post-doc için yurtdışı seçeneklerini düşünüyorum ABD ve Kanada gibi.Kanada da yaşam standartları daha yüksek sanirim.Universiteler ve is olanaklari hakkında detaylı bilgi edinmek isterdim.Yardimci olabilirseniz sevinirim.

  23. Merhabalar kızımı kanadada hangi liseye gönderebilirim? nerede kalabilir? fiyatı falan bu konularda bana yardımcı olabilecek biri varsa yazabilirmi? teşekkürler…

    • Mehmet

      Benim cocuklarim burada Toronto’da liseye gidiyorlar. Size butun bilgileri verebilirim. Toronto

      • Neslihan

        Mehmet bey benim eşim kaynakçı,gecen gün bir internet sitesinden yüksekmaasla kanadanin kaynakçı istediğini okudum, bu doğru mu veyada hala varmi bilgi verebilirmisiniz

      • İbrahim

        Mehmet bey benimde 3 çocuğum var onları kanadada okugmak istiyorum iktisatçıyım eşim eczacı oraya nasıl gelebiliriz. Teşekkürler

  24. Taylan

    Merhaba ben de kanada da yüksek lisans yapmak istiyorum bu konuda bana yardımcı olcak insan arıyorum nerede yasamalıyım fransızcam ve ingilizcem var tesekkürler simdiden

  25. Ender Eren

    Merhaba.
    Kanada göçmenliği ile ilgili bir grup kurdum. Grup içerisinde, göçmenlik, kanadadaki yaşam, eğitim, vatandaşlık, yatarımcı göçmenlik, yerleşim bölgeleri vss. gibi konularda fikir alışverişi yapmak, hayallerimize bir adım daha yaklaşmak için, profesyonel kişilerin de katkı sağyalacağı grubumuza katılmanızı isteriz. Sevgiler…

    https://www.facebook.com/groups/171870633154092/171882333152922/?notif_t=like

    • sevinc

      merhaba ,

      Kanada – Toronto da oturma+çalışma izni için girişimlerde bulunmaya başladım , İngilizcem orta seviye ve Fransızcam yok bu durumda şansım ne kadar yüksek olabilir?

  26. ensar

    -40 ne abi vazgeçtim ben kanadadan zorlanırım orada ben isterse 5000 dolar maaş versinler benim ilk tercihim iklimi ılıman olmalı

  27. Meharet

    salam. Men Bakude yasayiram. 8 yildir arama kurtarmada calisiram.iyi bir cankutaranim. BMT MMK den ve bir cok yerden sertifikalarim var. Natonun tatbikatlarinda ve ayri ayri devletlerde tatbikat ve arama kurtarma operstonunda oldum. 3 yildir ise akademide oyretmen olarak arama kurtarmadan ders veriyorum
    Turkuyede olan depremde calismisam kardeslerimize yardima getmisdik.ekibimle cok basarili isler yapdik. evliyim 2 cocugum var Kanadaya kocub orada calismaq isiyorum. dagda helikopterde sehirde hec bir frki yokdu cankurtaranda calismaq istiyorum insallah yardimci olursunuz bana

  28. kanadaya geçen yaz tatile gitmiştim. olaganustu bıyer kanada vizesi alırken biraz zorlandım ancak globalvizeden naıle hanım saolsun cok yardımcı oldu. sizinde ihtiyacınız olursa ıncelemenızı tavsıye ederım. http://www.globalvize.net/kanada-vizesi adresinde her turlu detaylı bılgı var.

  29. beki

    Yazı ççok güzel olmuş elinize sağlık :) Bende kanadayı gelmeyi düşünüyorum ama ingilizce sıkıntım var bana konuşmada yardım edebilirmisiniz..!Ayrıca uçaktan korkuyorum biraz cesaret verin lütfen..!Daha 17 yaşındayım benim için iyi olurmu acaba?

  30. bilgekagan

    Ben 15 yasindayim c2 seviye ingilizcem var a2.2 seviye fransizcam var ama hala ogrenmeye devam ediyom okul puanim falan hepsi yuksek yazilimla ilgileniyom universite icin neler yapmam lazim ve universiteye kadar delf b2 almayi dusunuyom

  31. Didem

    Merhabalar,

    Umut dolu ve bilgilendirici bu röportaj için çok teşekkürler. Barış bey’in göçme nedenlerini okurken kendime çok benzettim. Uzun zamandır eşimle Kanada’ya göç etme hayalleri kurup araştırmalar yapıyoruz. Barış bey ile mail aracılığıyla iletişime geçmem mümkün müdür? Diploma eşdeğerliği ve iş bulma süreciyle ilgili konularda sormak istediklerim var.

    Sevgiler

    • Mehmet

      Bana yazarsaniz size daha cok bilgi verebilirm. Toronto

      • Ali

        Merhaba mehmet bey nasılsınız müsait olduğunuz bir zamanda sizden kanada hakkında bilgi almak isterim

      • simal

        Toronto hakkında bilgi alabilir miyim? Teşekkürler

      • Gökhan

        mehmet bey rica etsem sizinle kanada hakkında görüşebilirmiyiz. Sormam gereken özel sorular var. Yardımcı olursanız sevinirim

      • Huri Demirkan

        Merhabalar Mehmet bey Kanada ile arastirmalar yaparken tesaduf eseri bu blogda sizin yardimci olabileceginizi umut ederek yaziyorum simdiden cok tesekkurler.Biz universite nezunu kizimizi iyi sayilacak ing var ancak speaking de iyilesmesi amaciyla bir dil okuluna gitmesini istedik belkide sonrasinda yuksek lisans yapma olabagi olqbilir ve hatta yasamak istrserse de imkan olursada orda kalmasini istiyoruz kariyer yapmasi acisindanda iyi olabilir dusuncesiyle arastirma yspmaya basladik ve burdan acentelerle bu isi yapan acentelerlw bahlanti kuruyoruz ancak rakamlar bizim butcemuze gire afaki.Nitekim hangi sehir dorusuda var tabii Toronto mu Vancovur mu.Orda nasil bir egitim sirasi ile baslayabilir eger bilgi sahibiyseniz yardimci olabilirmisiniz.Cok sey sordum galiba.Yanit alabilirsem cok sevinecegim..cok tesekkurler Turkiyeden selamlar hatta Adanadan sicak selamlarr

      • Gulce

        Merhaba mehmet bey.yardimci olma isteğiniz için teşekkürler.ben ve eşim memuruz 1 yaşında kızımız var ikimizin ingilizcesi de orta seviyede ben matematik eşim fen bilgisi öğretmenliği mezunu.orada hangi alanda is bulma imkanı daha fazla?elinizde şu sertifika veya su belge olsa daha iyi olur diyebileceğiniz bişey var mı.tekrar teşekkür ederim

  32. Atilla

    almanyadayim kanadaya yerlesmek istiyorum alman pasaportum yok nasil gelebilirim saygilarimla

  33. akin

    merhaba, 38 yaşında 3 yaşında oğlum var. çocuğumla daha iyi bir yaşam için kanadaya yerleşmek istiyorum. yabancı dilim yok, geçerli diller bölgelere göre diğişiyor sanırım. Nerden başlamalıyım , vatandaşlık iin aranılan şartlar neler ? yardımcı olmanızı rica ederim.

    • Mehmet

      Size Canada hakkinda bilgi vermek isterim. Bana mail atin. Konusalim.

      • Flora

        evet, cok memnun olurdum.

  34. Merhabalar şuanda günümüzde yoğun şekilde telefon trafiğim var canadianvisaexpert ile 3500 dolara ailemi götürebilirim Permanent Visa alabileceğimi ve 4 seneden sonra vatandaşlık için başvuru yapabileceğimi söylediler.Bundan daha ucuz yollu fikri olan yaşamışlığı olan var mı?

  35. Tuncay

    Merhabalar Ben almanyada yasiyorum, alman vatandasiyim, ingilzcemi gleistirmek istiyorum bu vesileylen Toronto da 3 ay yasamak isiytiyorum Ev kiralama konusunda yardimci Olacak bir arkadas varmi ?

  36. Ulas

    Guzel bir yazi olmus ama sunu belirtmek isterim hersey bu yazida anlatildigi kadar toz pembe sekilde degil.evet kanada turkiye ye gore bir cok alanda artilari bulunmakta, trafik insanlarin gerginligi yasam sartlari nedeni ile bunalip kactigim istanbuldan kanada ya geldigim tarih de rahatlamis olsamda her gecen sene kotuye giden yasam kosullar ve toronto daki trafik istanbulu aratmaz oldu, oncelikle benim icin en onemli konu insanlara sunu aciklamak olacaktir turkiyeden kanadaya gocmen olarak gelmek burda anlatildigi kadar kolay olmamakla birlikte bu ulkeye gelen turk yada kurt uyruklu insanlarin cok buyuk bir oraninin iltica yolunu secmeleridir. Iltica tercihi zorlu ve sikintili bir surec olup genelde 3 senedir burda gocmen olarak geldim hic donmedim sozunu kullananlarin iltica sonucu 4 yada 5 senelik pasaportlarinin canada hukumeti tarafindan alinmasindan kaynakli turkiye ziyareti yapamamlaridir. Ikinci bir secenek ise evlilik yolu ile kanadada oturum izni alma swcenegidir ki yeterli ingilizcesi olmayan biri icin sahte dahi olsa evlilik yapabilecegi kisiyi bulmak oldukca zordur. Bu yazida roportaj veren arkadasa katiliyorum buraya gelip bir adim bile ileri gidememis turkler yada kurtler gordum ama diger tarafdan turkiyedem buraya emekli yarbay , yada aktof olarak doctorluk yapan insanlarin gelip burda diplomalarinin birer kagit parcasi oldugunu gorduklerinde buyuk hayal kirikliklari icinde turkiyeye geri donduklerini gordum. Ben bu roportaj i veren arkadasa sunu sormak isterim turkiyeden buraya bekar biri olarak hangi vasif ve mevki ye sahip iken kanada ya gocmenlik basvurusu yaptiniz ve kabul edildiniz yoksa tum iltica eden insanlar gibi utanilacak bir durumu ayni yolla saklama yolundamidir diye. Lutfen artik insanlari bos hayaller ile kandirmayin insanlarin hayatlari bukadar ucuz harcanmamali insanlar duzenlerini bozup geldiklero bu ulkede karsilastiklari gerceklerden dolayi sagliklarindan olabiliyor.

    • Flora

      Siz hala Kanada’da mi yasiyorsunuz? Peki hangi vasiflara sahip olmak gerekiyor orda mutlu ola bilmek icin?

    • serdar

      merhaba

      Esimle beraber nitelikli göcmen olarak kanadaya basvurmayı düşünüyoruz. Fakat yazdıklarınız gözümü korkuttu. Eşimin dil seviyesi ve mesleği yeterli olsa bile benim ingilizcem iyi değil ve 37 yasındayım. Orada ne yaparım ne ederim. 37 yasında birinin dil çok gerektirmeyen bulabileceği işler var mı ki artık ne iş yapacağım hiç farketmez?

  37. Atakan

    Merhaba, gitmeden önce ne iş yapıyordunuz şu an ne iş yapıyorsunuz?

  38. Cenk

    Ulaş, yorumun faydalı olmuş. Yazar sana cevap verse de akı karayı anlasak.

  39. By kanadaya gitmek bizde istiyoruz.cok beyendim by ulkeyi.aileliyiz„ama nasil gideceymizi bilmiyiruz hala duwunuyoruz

  40. harikaaaa

  41. Kıvanç

    kanadaya çalışma için nasıl gideceğim acaba param yok hiç bir şeyim yok ama yeteneklerim var üniversite terkim ne yapabilirim ?

    bu arada orada iş kurmak istiyorum göçmenlikten kalıcıya dönebilirmiyim

  42. fadile

    Bende kanadada çalışmak istiyorum 12 sene teksilde hustalık yaptım 3 senede havalanında çalıştım 2 sene acıbademde hasta maktım 1 senedirde huzur evinde çalıştım benimde tek hayalim kanada hükübetinde orda çalışmak oranın şartları. Daha iyi ücretler daha yüksek orda olmayı çok istiyorum tek hayalim

  43. aykut

    Baris bey iyi gunler ben canada yasamak istiyorum internetten gordum canada gocmenlik yerine basvuru yaptin aradilar teyit ettiler danismanlarimiz inceleyecek dediler ve gorusme ucreti 150 tl banka hesabina yatirmami soylediler be kadar guvenilir bilmiyorum paradinda dilim ama hayallerin yikilmasindan ebdiseliyim bana yardimci olurmusunz ben tek basima birey dilim ailen var lutfen 05426546548

    • Savas

      O dediginiz yere ben kayt oldum pek ilgilenmiyorlar.2 seneyi buldu simdi baska bir yere kayit ettik dediler dosyayi silmisler.aman dikkat para tuzagi olan cok yer var.

  44. Çok güzel ve yararlı bir yazı olmuş.Grubumuza katılıp yazıyı paylaşırsanız çok seviniriz.Sizleri grubumuzda görmekten mutluluk duyarız!…

  45. Çok güzel ve yararlı bir yazı olmuş.Grubumuza katılıp yazıyı paylaşırsanız çok seviniriz.Sizleri grubumuzda görmekten mutluluk duyarız!…https://www.facebook.com/groups/kanadaturks/

  46. Bekir Yildirim

    Merhabalar Ben uluslar arası çalışan tır şoförüyüm elimde İngiltere ve Schengen vizeleri var Kanada’ya göçmenlik başvurusunu nasıl yapabilirim kabul edilme ihtimali varmıdır

  47. Meryem

    Merhaba Ben Kanada da yasiyorum Kanada da dogdum Türkcem ingilizcem kadar iyi toronto dq oturuyorum ve William Burgess Public okuluna gidiyorum Canada cok guzel bir yer

    • furkan&furkan

      Meryem hanım mail adresinizi alabilir miyim?

  48. Sude

    Merhabalar benim bir sorum olacak. Animatör olmayı düşünüyorum ben. Kanada’ya taşınmayı istiyorum üniversiteyi bitirince. Dil okuyorum zaten o yüzden dilin sorun olacağını düşünmüyorum. Bu meslekle Kanada’da iyi bir iş bulabilmem mümkün müdür sizce?

    • Sude

      Bir de, animatör olarak göçmen vizesi nasıl bir yoldan alınıyor?

      • Kıvanç Ünver

        Dil bölümü mezunu olunca ekstra yurtdışında iş yapmak yada okul okumak istesek animasyon yada dijital tasarım ile ilgili (dijital oyun tasarımı )istesek bende yapabilirmiyim (animatör değilim ama yan meslek oyun geliştiricisiyim kanadada iş yapmak yada ekstra okulunu okumak gibi şeyler yapmak istiyorum)

    • Çağdaş

      Eğer animatörlüğü Ontario eyaletinin Toronto kentinde yapmayı düşünürseniz iş bulma oranınız diğer şehirlere göre daha artacaktır. Kanada’nın nüfusu az, iş imkanı oldukça fazladır.

  49. Oco

    Ben kanadaya gelmek istiyom yürüyerek kaç saat sürer

  50. Çok güzel bir yazı olmuş. Şuanda biz de Kanada’ya göçme hikayemizi yazıyoruz. Umarım bu gibi güzel paylaşımlar ilham verir çevremize. Merak edenler için:

    http://livelovethank.com/toronto-isdunyasinda-kanada-tecrubesi/

    Sevgiler,

Leave a Reply