Doğu Ekspresi Serüveni: Bilet Bulmak Gitmekten Daha Zor Geliyor

Şimdi gelsinler bana sorsunlar, 2018 yılında bir kez daha Doğu Ekspresi bileti alma ihtimalin mi daha yüksek yoksa Godot’yu Beklerken aniden Godot’nun “kanka pardon geciktim biraz” diyerek içeri girmesi ihtimali mi diye, vallahi de billahi de Godot gelir derim. Bana desinler ki Doğu Ekspresi bileti alma ihtimalin mi daha kuvvetli, yoksa sarı saçlı kanun çalabilen mavi gözlü bir Filipinli ile evlenme ihtimalin mi, derim ki GÖNDERİN ABİYİ GELSİN, BEN EVLENİYORUM. Korktun mu? Kork güzel kardeşim, kork canım kardeşim, kork ama vazgeçme, önce bu aralar gitmeyeni tokatladıkları Kars gezisi heyecanını daha ilk evresinde baltalayan bu Doğu Ekspresi bileti bulma işini birlikte aşmaya çalışacağız, sonra işin daha güzel kısmına geçip Doğu Ekspresi’nde ne var, ne yok, bu işler nasıl oluyor hepsini anlatacağız. Buyursunlar…….

Başlamadan gelen not: Doğu Ekspresi’yle yolculuğumuz boyunca aşağıda anlattığımız her şeyi tek tek story’e koyduk, halen Instagram profilimizde duruyor, oradan görüntülü olarak da izleyebilirsiniz. Bekleriz.

Ayrıca Kars gezisi yapacaklar için detaylı Kars gezi rehberimizi de şöyle bırakalım.  

Doğu Ekspresi
Doğu Ekspresi Bileti Nasıl Alınır?

Sevgili burayı okuyan kişi, sen ne kadar naif, ne kadar temiz duyguların insanıymışsın…Oturmuş sakin sakin Doğru Ekspresi bileti ararken bir anda buraya savruldun değil mi? Doğu Ekspresi biletlerinin ne zaman, hangi mantıkta satışa çıktığına dair gerçekten türlü türlü söylenti var. Bir kere en büyük karmaşa tur şirketlerinin önceden yerleri kapayıp bireysel hareket edenlerin önünü kapadığı yönünde. Doğrudur, şaşırmayız. Hatta bu durumun oteller için geçerli olduğunu bile söyleyebiliriz. Bu sebeple basına da yansıdığı üzere Doğu Ekspresi bileti bulmak hakikaten çok zor bir hal almış durumda. Senin için bu işi çözeceğiz diyemiyoruz ama, en azından bulabilmen için elimizden geleni yapacağımızın sözünü verebiliriz. Gel tüm bildiklerimizi buraya dökelim.

*Bilmen gereken en önemli şeylerden biri Doğu Ekspresi biletlerinin ne mantıkta satışa çıktığı. Biz TCDD’yi arayıp sorduk, trene bindiğimizde orada çalışan abilere sorduk, kendimiz bilet alma sürecinde her gün defalarca kez kontrol ettik ve çıkan sonuç şu:  Doğu Ekspresi için bilet alımı her gün tam 1 ay sonrası için açılıyor. Anlaşılır olması için örnek verelim, 1 Ocak’ta bilet almak üzere siteye girdiyseniz, 1 Şubat’ın biletlerinin satışa çıktığını göreceksiniz. Özetle mantık bu.

*Doğu Ekspresi bileti ile ilgili bilmeniz gereken bir diğer önemli şeyi yine yukarıdaki örnek üzerinden açıklayalım. 1 Ocak’ta Doğu Ekspresi bileti almak üzere siteye girdiğinizde illa ki sadece 1 Şubat’ın biletini, yani 1 ay sonraki günün biletini alabilirsiniz diye bir şey yok. 1 Ocak ile 1 Şubat arasında kalan günlerin herhangi birine bilet bulma şansınız var. Yani 20 Ocak’ta da yer bulabilirsiniz, 2 Ocak’ta da. Girdiniz baktınız ve bilet bulamadınız mı, her gün o önünüzdeki 1 aylık süreçte aklınızda yatan günleri kontrol edin. Kesinlikle yer açılır demiyoruz ama, böyle bir şansınız olduğunu bilmelisiniz. Örneğin biz biletimizi gitmek istediğimiz günden 1 hafta öncesinde aldık, illaki 1 ay sonrasına açılan gün için bakmanıza gerek yok.

*Doğu Ekspresi bileti şu saatte satışa çıkıyor, vay efendim her gün saat 7:00’de 1 ay sonrasının bilet satışı başlıyor gibi bilgilerle karşılaşacaksınız, KOMPLE YALAN. Belki önceden öyle bir sistem vardı, belki bir dönem uygulanıyordu, ancak şu anda kesinlikle o şekilde işlemiyor. Özetle Doğu Ekspresi bileti günün herhangi bir saatinde satışa çıkabiliyor, TCDD’yi de aradık sorduk, net olarak belli bir saati olmadığını söylediler, sırf kendi gözlemimize dayanarak söylemiyoruz yani. Dolayısıyla aklınıza geldikçe yer var mı/biletler satışa çıkmış mı diye kontrol edebilirsiniz.

*Doğu Ekspresi bileti almak için resmi site şurası , oradan girip tüm bu kontrol etme ve bilet alma işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca TCDD E-bilet adlı bir uygulaması da mevcut, sürekli kontrol edecekseniz uygulama daha pratik olabilir.

Doğu EkspresiDoğu Ekspresi İçin Hangi Bileti Almak Mantıklı?

Doğu Ekspresi bileti için 3 seçeneğiniz mevcut, madde madde ilerleyelim, hepsini irdeleyelim, siz seçiminizi yapın:

Pulman: Koltukta seyahat ettiğiniz, herhangi bir yatak seçeneği olmayan vagon. Uzun yolculuk için, özellikle Ankara – Kars yapacaksanız bayağı zorlu bir seçenek gibi görünüyor. Görmedik ve emin değiliz ama, sanıyoruz koltuklar birazcık yatıyor, (bir yerlerde okuduk, tekrar ediyoruz, görmedik) ancak o da uzun bir yolculuk için yeterli olacak seviyede değil-imiş. Eğer amacınız Kars’a gitmek ise Kars’a daha yakın bir lokasyondan trene binip pulmanı tercih edebilirsiniz.

Örtülü Kuşetli: Karşılıklı ikili koltukların bulunduğu, üstteki yataklar ile birlikte totalde 4 kişinin kalabildiği oda tipi. Bunlarda lavabo yok. Tuvalet zaten ortak. Bu oda tipinde dikkat etmeniz gereken şey, şayet sayınız 4 kişiden az ise, odanıza yabancı birinin denk gelebileceği. Eğer elalemle kalmak istemiyorsanız ve durumunuz uygunsa mümkünse 4 kişilik bilet kapmaya bakın.

Yataklı: Bizim tercih ettiğimiz, aşağıda daha detaylıca anlatacağımız, altlı üstlü iki yataktan oluşan, 2 kişilik odalardan oluşan vagon. Bunlarda lavabo var ama tuvalet yine ortak.

Doğu Ekspresi Nereden Kalkıyor?

Doğu Ekspresi’nin ilk durağı Ankara. Yani öyle İstanbul’dan, ne bilelim İzmir’den falan atlayıp gitmece yok, ilk duraktan binmek istiyorsanız Ankara’ya gidecek, oradan bineceksiniz. Fakat Dilberay’ın Cüneyt Özdemir’e yaptığı gibi ZORUNDA MIYIM diye bağırmanıza gerek yok, tabii ki bu şekilde yapmak durumunda değilsiniz. Doğu Ekspresi güzergahında olan Kayseri, Sivas, Erzincan, Erzurum gibi ana şehirlerin yanı sıra şuradan bakabileceğiniz listedeki duraklardan birinden de binebilirsiniz, kafanıza göre. Tabii bunların hepsini Kars’a ulaşmak istediğinizi varsayarak yazdığımızı da hatırlatalım.

*2018 Ocak itibariyle Doğu Ekspresi Ankara’da çalışma olması sebebiyle Irmak, Kırıkkale’den kalkıyor. Bunun için ekstra bir şey yapmanıza gerek yok, normalde trenin kalkış saati olan 18:00 sularında (biraz daha erken gitseniz iyi olur) Ankara Garı’na gidiyorsunuz ve oradan bilet fiyatınıza dahil olan otobüsler ile Irmak’a geçiyorsunuz. Yani otobüs ile Irmak’a ulaşım için ekstra bir ücret ödemenize gerek yok. Otobüsler hemen garın önünde bekliyor oluyorlar, üzerlerinde Irmak’a gittiğine dair bir yazı da bulunuyor zaten, kolaylıkla bulursunuz, panik olacak hiçbir şey yok. Eğer çalışma tamamlanmış olursa zaten direkt olarak Ankara Garı’ndan bineceksiniz.

*Doğu Ekspresi’nin kalkış saati 18:00, ancak yine 2018 Ocak itibariyle Irmak’tan kalktığı için Irmak’tan tren kalkış saati 19:20.

Doğu Ekspresi Ne Kadar Sürüyor?

Bu sorunun cevabı tamamen Doğu Ekspresi’ne nereden bindiğinize bağlı. Eğer en popüler rotayı izleme kararı aldıysanız ve Doğu Ekspresi’ne Ankara’dan binip Kars’ta inecekseniz o zaman yolculuğunuz 24 saatin birazcık üzerinde sürecek. (bir OHA alalım) Pek tabii Kars’a daha yakın lokasyonlardan bindikçe yolculuğunuzun süresi de kısalıyor.

Doğu Ekspresi
Doğu Ekspresi’ne Bindik, Bilet Kontrol İşleri Nasıl Oluyor?

Sırayla ilerleyelim, trene bindiniz, şimdi ne olacak? Öncelikle biletinizde yazan vagona ve numaraya göre odanızı bulup artık bavulunuz sırt çantanız neyiniz varsa onu yerleştireceksiniz. Çok yüksek ihtimalle bu esnada trende çalışan abilerden biri gelip biletinizi kontrol edecek. Kontrol derken en azından bizim herhangi bir şey göstermemizi istemediler, sadece rezervasyon numaramızı (pnr) istediler, o da bileti aldığınızda size gelen mailde yazıyor zaten. Mail çıktısı alıp kağıt harcamaya gerek yok, önceden mail’in ekran görüntüsünü hazırda tutarak ya da TCDD E-bilet uygulamanızın içinden ulaşabilirsiniz.  Herhangi bir kimlik isteme durumu falan de olmadı. Herkes trende bilet kontrolü var mı diye sorduğu için (ne işler peşindesiniz ulan sdfsd) bu kısmı da anlatalım dedik.

Doğu Ekspresi
Doğu Ekspresi yataklı vagonda yataklar bu şekilde görünüyor.


Doğu Ekspresi Odaları Nasıl?

Biz yataklı olanlarda kaldığımız için (şu 2 kişilik oda olan yani) Doğu Ekspresi odaları hakkında en çok bilgiyi de oradan yana verebiliriz. Bir kere yataklı vagonlar trenin en arka kısımlarında kalıyor, bu bilgi aklınıza bulunsun, binerken kolaylık olsun. Ayrıca yatakları açmadığınız sürece, yani yataklarınız koltuk formundayken inanılmaz rahatsızlar. O yüzden iyisi mi direkt yatak moduna geçin, o şekilde oturun, aksi takdirde o yolculuk çekilmez. Zaten yatak moduna geçtiniz mi özellikle uyuma aşamasındayken vallahi de billahi de çok rahat. Artık biz mi tuhafız, yoksa cidden mi rahat bilemiyoruz ama, ikimiz de öğlen 12:00’ye kadar uyumuşuz ayıptır söylemesi sdfsd. Evde bu kadar uyumuyoruz arkadaş, bi’ hal geldi trende, anlamadık gitti. Odaların içinde ne olduğunu da şöyle sıralayalım:

Doğu Ekspresi
Odanızın ısısını kendiniz ayarlayabiliyorsunuz.

* 2 adet yatak (ranza şeklinde, ilk girdiğinizde ikisi de kapalı oluyor, kendiniz açacaksınız)
*Mini buzdolabı (dolabın içinde, ayrıca buzdolabında ikram olarak çubuk kraker ve 2 adet su vardı)
*İçinde raf olan bir dolap
*Lavabo, ayna ve temiz havlu (Tuvaletler ortak, odada yok)
*Üst tarafta eşyalarınızı koyabileceğiniz bir bölme.

Bunun dışında Doğu Ekspresi odaları son derece küçük, öyle kocaman bir şey beklemeyin, trendesiniz neticede. Fakat bu sebeple yanınıza çok büyük bir bavul götürmemenizi tavsiye ederiz, zira koyacak ayrı bir yer olmadığı gibi, tren yolculuğu hafif sarsıntılı bir şey olduğu için gece boyunca bavulunuz odayı gezip duracak, büyük bavul hiç çekilmez. Özetle o Doğu Ekspresi’ni peri masalı gibi yansıtan arkadaşlara selamımızı söyleyin, o iş kesinlikle öyle değil, hazırlıklı ve neyle karşılaşacağınızı bilerek gittiğiniz sürece sorun yok.

*Doğu Ekspresi odaları ile ilgili en saçma durum kapıların dışarıdan kilitlenememesi. “Ulan salak mıyım ben kapı nereden kilitleniyor bulamıyorum” diye düşünmeyin, yalnızca içeriden kilitlenebiliyor. Ne olur ne olmaz, odada durmadığınız zamanlarda değerli eşyaları yanınıza alın. O mücevherlerinizi ve altın külçeleriniz lütfen odanızda bırakmayın………sdfsd

Doğu Ekspresi Hijyenik Mi, Temizlik Durumları Nasıl?

Odalar konusunda sıkıntınız olmasın, çarşaflar da yastıklar da gerçekten temizdi, zaten trenden ayrılma vaktimiz yaklaşınca da gözümüzün önünde çarşafı ve kılıfları çıkarıp götürdüler, yani her seferinde itinayla değiştiriliyorlar. Onun dışında odalar genel olarak kötü durumda değil, eski, ancak kesinlikle pis değil. Doğu Ekspresi’nde hijyen konusunda endişelenmeniz gereken bir başka konunuz varken oda derdiniz olmasın, çünkü TUVALETLER! Yolculuğun sonlarına doğru tuvaletler gerçekten insanlık dışı bir hal alıyor, bizim vagondaki arkadaşlardan bazıları ev konforunda tuvalete girmeyi deneyip trenin sallanması sonucu başarılı olamamışlar galiba, hala aklımızda geldikçe travma yaşıyoruz resmen. Çözümünüz squat yapmak, hem bacak kaslarınız güçlenir, şanslısınız sdfsd. Mümkünse hazır temizken ilk saatlerde bol bol tuvaleti kullanmaya bakın, sonrasında tuvalete girdiğiniz zaman kafanızın fon müziği olarak Stranger Things’in müziği çalmaya başlıyor resmen.

Doğu Ekspresi Odalar
Doğu Ekspresi Yolculuğu İçin Yanıma Ne Almalıyım?

Kişisel olarak alacağınız şeylerin yanı sıra bizim ihtiyaç duyduğumuz/iyi ki almışız dediğimiz şeyleri yine bi’ liste yapalım:

*Üçlü priz (özellikle birkaç kişiyseniz şarjlar için falan bayağı işe yaradı)
*Su Isıtıcı (Biz almadık, komşudan istedik, trende sıcak suyu ısrarla vermediler, çay kahve içmek isterseniz işe yarar)
*24 saat boyunca sizi idare edecek yemek (aşağıda detaylandıracağız)
*Yastık Kılıfı (temiz de olsa bizce en azından yastık için alın)
*Kağıt Havlu & Tuvalet Kağıdı (çünkü bunların hepsi tükeniyor)
*Minik bir hoparlör (çünkü müziksiz tren yolculuğu mu olur)
*Kupa ya da karton bardak
*Çöp Poşeti (odadaki çöpe sığamazsınız, mümkün değil)
*Tişört (Bunu kışın gidiyorsanız götürmezseniz diye özellikle yazdık, trende odanızın ısısını kendiniz ayarlayabiliyorsunuz ama yine de beklenmedik bir şekilde sıcak oluyor, o yüzden bi’ tişört alsanız iyi edersiniz)

Doğu Ekspresi Restoran
Doğu Ekspresi’nin yemekli vagonu


Doğu Ekspresi’nde Yemek Durumu Nasıl, Restoran Var Mı?

Evet, Doğu Ekspresi’nde restoranımsı bir yer var, ancak keşke olmasaydı. Biz salaklar gibi bi’ heyecan gidip “ay trende yemek yiyoruz çok eğlenceli, SONUNDA HOGWARTS’TAN MEKTUBUMUZ GELDİ wohooo” modunda oturup köfte söylemek gibi bir hata yaptık ve hala “acaba o gün ne eti yemiştik” diye üzerine konuşuyoruz. Abartmıyoruz, trende yemekler gerçekten çok kötü ve acı ama gerçek, hijyenik bir şekilde hazırlanmadıkları kesin. (çünkü gözümüzle gördük, o kısmını anlatıp sinir bozmayalım, arkadaşlarımıza anlattıkça herkes fenalık geçiriyor) Biz ki sokakta midye gömen, ne bilelim pilav yiyen, her türlü sokak yemeğine bayılan insanlarız, burası bizi de aştı. O yüzden siz restoran yokmuş gibi düşünün ve mutlaka gitmeden önce bi’ market alışverişi yapın, bi sandviç malzemesi, bir takım atıştırmalıklar alın, annenizden poğaça falan rica edin. Başka türlü mümkün değil.

*Suyu restorandan alabilirsiniz, onu boşuna yanınızda taşıyıp yük etmeyin.
*Yataklılarda kalıyorsanız yemek vagonuna ulaşana kadar bayağı bi’ önlere gitmeniz gerekebilir ve kendinizi Snowpiercer filminin bir parçası gibi hissedebilirsiniz, merak etmeyin, doğru yoldasınız.

Doğu Ekspresi
Doğu Ekspresi Erzurum’da durunca adeta bir “cağ kebabı teslim alma noktası” oluştuğunu göreceksiniz sdfsd

*Trene cağ kebabı sipariş verme işini yalnızca bir “moda” sanıyorsanız yanılıyorsunuz, o kebabı resmen söylemek zorundasınız. Zaten yolculuğun sonuna doğru yanınıza aldığınız yemekler de tükenmeye başlayacağı için isteseniz de istemeseniz de adeta survivor moduna geçiyorsunuz. Bunun için trende çalışan abiler bize yaptıkları gibi size de “hadi kalkın da kebabınızı söyleyin, Erzurum’a yaklaşıyoruz” demezse diye biz önceden devreye girelim, kebabınızı Aşkale’deyken Erzurum’da bir kebapçıyı arayıp söylemeniz gerekiyor. Erzurum’da duraksadığınızda trenden inip teslim alıyorsunuz, gayet kolay. Herkes oradan söylediği için bize de onun numarası ulaştı, ondan söyledik, Gel Gör Kebap. No: 444 1 870 (gördüğünüz gibi son derece kurumsallar)

Doğu Ekspresi İçinde Alkol Satılıyor Mu?

Hayır, en azından Ocak 2018’de satılmıyordu, onu söyleyebiliriz, umarız ileride bi’ değişiklik olur. Ancak yanınıza alkolünüzü alıp da gidebilirsiniz, hiçbir sıkıntı olmuyor.

Doğu Ekspresi Yolculuğunda İnternet Çekiyor Mu/Kablosuz İnternet Var mı?

Kablosuz internet yok. İnternetiniz olup olmayacağı ise operatörünüz ile doğrudan ilişkili, biz bu gezi boyunca bunu gördük. Normalde marka vermek istemiyorduk ama bu noktada söylememizin faydası olacağı için es geçmeyelim, Vodafone neredeyse hiç çekmedi, Turkcell ise çoğunlukla çekiyordu ve biz Vodafone kullanıyoruz. Acı gerçek…….. Sevgili Y jenerasyonu, şayet internetsizlikten ölecek, ne bilelim nefes alamayacak gibi olduysanız falan şehirlere ve istasyonlara yaklaşınca telefonunuza bi’ el atın, oralarda çekiyor.

Doğu Ekspresi
Doğu Ekspresi Yolculuğunda En Güzel Fotoğraflar Nasıl/Nereden Çekiliyor?

Biliyoruz, Instagram’da arkadaşlarınızı manyağa çevirecek, CNMM BAK BEN DOĞU EKSPRESİ BİLETİ BULDUM demek yerine onun kibar versiyonu olan 8000 fotoğraf paylaşarak herkesi bunaltma ve kıskandırma sürecine gireceksiniz. Hakkınızdır, Ağustos böcekleri “nasıl kolay bilet bulurum” diye götünü devirirken siz karınca olarak araştırdınız, her gün Doğu Ekspresi bileti kovaladınız falan, atın havanızı tabii, kralsınız. Madem keyif kaçıracağız, iyice kaçıralım, en güzel fotoğrafları çekelim, ilkokuldaki matematik hocamızdan fake profil ile bizi takip eden sevgilimizin eski sevgilisine kadar herkesi hasta edelim……

*Eğer arkalardaki vagonlardan birinden (bunlar çoğunlukla yataklılar oluyor) yer kaptıysanız şanslısınız, çünkü en güzel fotoğraflar trenin arka tarafından çekiliyor. Neden? Çünkü camdan baktığınız zaman özellikle virajlı noktalarda tren de kadraja dahil oluyor ve hakikaten müthiş görüntüler ortaya çıkıyor. O yüzden arka vagonlara denk gelmiyorsanız da şöyle bi’ arka tarafa doğru yürüyün, oradan birkaç fotoğraf denemesinde bulunun.

*Divriği’den itibaren etraf bi’ güzelleşiyor ki sormayın. O yüzden o durağa gelip gelmediğinizi mutlaka kontrol edin ve oradan itibaren hazırda bekleyin. Kanyonlar, dağlar, bayırlar, tepeler derken “allahım ne olursa olsun iyi ki bu yolculuğa çıkmışım” düşüncesi tam olarak bu noktadan itibaren kafanızda oluşmaya başlıyor.

*Mümkünse günün aydınlandığı saatlere saat kurun ve bi’ poponuzu kaldırın da uyanıverin. Işığın harika olduğu, belki de hayatınızda 1 kez yaşayacağınız, hem acayip güzel fotoğraflar yakalanabilen, hem de o uykulu halinize rağmen mutluluğunuzun tavan yaptığı anlar tam olarak bu saatlere denk geliyor. Arka plana da inceden bir müzik açtınız mı, o an hiç bitmesin istiyorsunuz!

*Özellikle kış döneminde gidiyorsanız Erzurum – Kars arası inanılmaz manzaralar söz konusu, artık o saatlerde ayakta olursunuz zaten, cama yapışmanızı tavsiye ediyoruz.

*Biraz zorlu olabilir ve panik yaşatabilir ama, bazı istasyonlar gerçekten çok güzel ve kendinizi küçük çaplı bir Nuri Bilge Ceylan gibi hissetmenize sebep olabilecek görüntüler veriyorlar. Bu tip duraklarda genelde çok kısa süre (1-2 dakika bile olabiliyor) duraksandığı için panik yaşatabileceğini söylüyoruz, olur da denk gelirseniz gözünüz dışarıda olsun.

Doğu Ekspresi
Doğu Ekspresi ile İlgili Genel Bilgiler & İpuçları

*Eğer rahatınıza düşkünseniz, bu tuvaletlerle ilgili yazdıklarımızı izleyince huzurunuz kaçtıysa ve yine de Doğru Ekspresi ile Kars yolculuğuna çıkma hevesiniz aynı seviyedeyse, bizce en mantıklı olan Ankara’dan binmek yerine Kars’a daha yakın bir lokasyondan trene binmek. Böylece hem yollarda perişan olmaz, hem de bu deneyimi kısa versiyonuyla da olsa yaşamış olursunuz.

*Eğer Doğu Ekspresi ile Kars’a gitmek için bilet bulamadıysanız o zaman çare tükenmez, dönüş için bilet bakın! Emin olun yer bulma ihtimaliniz daha yüksek, çünkü gidişe daha çok ilgi var ve Doğu Ekspresi bileti bakarken çoğunluk gidiş kısmına dadanıyor. Evet, kabul ediyoruz, gidişin heyecanıyla trene binmek bir başka oluyor ama, hiç binmemekten iyidir di mi?

*Tren ara istasyonlarda çok kısa süre duruyor, 1-2 dakikayı bile bulmadığı oluyor, aklınızda bulunsun, öyle inip de poponuzu yaymayın. Sonra tren uzaklaşırken arkasından sanat filmi kapanışı gibi bakakalırsınız, hüzünlü olur……..Genelde böyle midir bilmiyoruz ama, bizim tren en uzun süre Erzurum’da durdu, o da 7-8 dakika falan, orada kendinizi dışarı atarsınız artık.

20 Yorum

  • Yazınızı 1 saat önce okumaya başladım, zaten gitmek aklımızda vardı ancak bilet bulamıyorduk. Yazıyı yarıda bıraktım ve bilet bakayım dedim ve birkaç gün sonrasına bilet bulduk. Sonra yazınızı da bitirdim tabii 🙂 Deneyimleriniz ve tecrübeleriniz bizim için yol gösterici olacak. Teşekkür ederiz 🙂

  • Kayseri’den binebilirsiniz öneriniz ile muhteşem bir rota planı oluşturma fikri verdiğiniz için teşekkür ederim 🙂 Sayenizde önce Kapadokya yapıp oradan da Doğu Ekspresi ile Kars yapacağız 🙂

  • Biz bileti yukardan yardım alarak aldık:))Sömestır tatilinin ilk p. tesi günü. 2kişilik vagonda tabii. Acayip özel hissediyoruz kendimizi:) Tavsiyeleriniz için teşekkür ederiz.

  • Ben yazın gittim, harika bir coğrafya geçiyorsunuz. .Türkiye çok güzel. ..Yatak çarsafları temiz ama,yolcu iniyor, hemen değişiyor. Sabah gene yolculuk..Çok titizler , sıkıntı duyabilir..Alaturka wc ler daha temiz..Döndüğümde başım çok kaşındı. .Dr.gittim,sirke ( bit) bulundu..Bayaa bi uğraştım, temizlendi. .Dr ‘dan.öğrendim , bu gibi durumlar için lavanta kolonyası bulundurun..Saçınıza , yakanıza, gerekli gördüğünüz yerlere sıkın.. ..Islak mendil de olsun yanınızda …Unutulmaz bir yolculuk. ..Ben en batıdan gitmiştim, Kars’a indiğimde inanılmaz heyecan duydum..Çok güzel bir gezi idi..

  • Harika bir yazı olmuş tam ihtiyacım olduğunda karşıma çıktı ama bilet bulamıyorum çok da heveslendim inşallah olucak binicem şu Doğu ekspresine!

  • valla bu kadar net anlatılabilir, saatlerdir bilet bulmak için denediğim onca geçersiz hamle en son 2019 lara kadar gittim 🙂 taa ki sizin yazınızı okuyana dek ve şimdi önümde bileti satın al butonu 🙂 bakalım kısmet alacağım ama ne zamana bahar da daha tatlı olabilir düşüncesindeyim görsel açıdan tabi ki…

  • Çok teşekkürler, ben de haftaya fotograf grubuyla gidiyorum. Umarım hava yağışlı olmaz ve bol bol çekim yaparız. Çok merak ediyordum trenin içini. Merakımı giderdiniz. Tekrar ?? teşekkürler.

  • ARKADAŞLAR DOĞU EXPRESİ IRMAK GAR DAN KALKIYOR… KENDİNİZE BİR ŞEYLER YÜK ETMEYİN … IRMAK DA DEMİRYOLU YAYA KÖPRÜDÜNÜ GEÇİNCE MARKET-MANAV VAR …. HER ŞEY VAR ÇOK HESAPLI… HABERİNİZ OLSUN

  • Merhaba. Yazınızı çok beğendim çok açıklayıcı olmuş ama ben bir noktayı anlamadım. Direkt dönüş yapabilmek için bileti aynı güne mi almalıyız? Ve arada inmek, tren değiştirmek vs zorunda kalıyor muyuz?

  • Bilgilendirme için çok teşekkürler, yolculuğumuz 31 ocak’ta inşallah keyifli bir seyehat olur bizlere de …

  • Bendeki de şans gece otururken aklıma geldi hemen ertesi güne bilet yarına bilet buldum bu öneri sayesinde valizi çok iyi hazırladığımı düşünüyorum umarım eğlenceli olur ❤️

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir