Roma Kahvecileri: Burada Starbucks’ı Sorana Dayak Var

Kolezyum Roma
Yok kardeşim yok, İtalya’da Starbucks yok. İtalya’da misler gibi, kahve sevmeyeni bile kahveye aşık edecek, kahve seveni kendinden geçirecek kadar güzel kahveler var. Yahu diyorsunuz, artık burada da güzel olamaz herhalde, burası resmen herhangi bir kafe işte, muhtemelen sadece yolda geçerken denk geldiğim bir yer. Ama yooo, yoo, Roma durur mu, yapıştırıyor cevabı, al diyor, sana babalar gibi bir kahve. Bul hadi böylesini başka yerde bulabilirsen. Sırf bu yüzden bile gerçekten 800 kere de gitsek, turist izdihamı arasında sürüklenip sanki Tarkan’ın halk konserine gitmiş gibi de hissetsek, her gidişimizde kilo da alsak yine de çok seveceğiz Roma’yı. Bizi gerçek kahve ile tanıştıran ilk şehir olarak, hatta ve hatta “çok gezen bilir” hanesine bir çizgi attırdığı için (henüz her şeye rağmen çok okuyan kısmı ağır basıyor) her bir ziyaretimizde uzun süredir görmediğimiz ama bir şekilde çok sevdiğimiz arkadaşımızmış gibi kucaklayacağız kendisini.

Roma
İtalya’nın genelinde şahit olabileceğiniz gibi, Roma’da da en tatlı sabahlar hakikaten kahveyle başlıyor. İtalyan halkının çoğu için kahvesiz bir sabah, Faik’siz bir Safiye’ye, ne bilelim, İdil’siz bir Öykü’ye benziyor. Tabii ki siz bir film karakteri olmadığınız için öyle bir isteğiniz yoksa her sabaha bu şekilde başlamak zorunda değilsiniz, ancak adet yerini bulsun, en azından konuşana kadar lokal gibi görünelim diyorsanız sabahları o kahve içilecek. Aslına bakarsanız İtalyan kahve kültürü genel olarak o kadar alengirli ki, kahveyi sipariş vermesi ayrı bir konu, doğru kahveyi sipariş vermek ayrı bir konu, kahveye farkına varmadan ekstra ücret ödediğinizi tespit etmek ise ayrı bir skandal. Biz bu derdinize deva olmak için İtalyan kahve kültürü üzerine bir yazı yazdık, ona baksanız bizce DEV işinize yarar. 

Roma kahvecileri
Şimdiden söyleyelim, aşağıda bahsedeceğimiz kahvecilerin hepsi “Roma’da en sevdiğimiz kahveciler” değil, internette araştırma yaparken karşınıza çıkabilecek popüler yerleri de şöyle bi’ anlatalım dedik. Bu noktada bilmeniz gereken en önemli şey, İtalya’da 3. dalga kahveci peşinde düşmenin son derece gereksiz olduğu. Hatta ve hatta “ay burası turistikmiş gitmeyelim” muhabbetine en azından kahve konusunda girmemeniz gerektiğini de ekleyelim, burada işler başka. Bazen en güzel kahveyle en turistik ya da en beklenmedik yerde karşılaşabiliyorsunuz, çünkü bu adamlar kahveyi cidden çok önemsiyor, dolayısıyla sırf hipsterlık yapacaksınız diye güzelim kahvelerden olmayın.

Şimdi izninizle Roma kahvecileri konumuza giriş yapalım.

Roma kahvecileri
Sant’Eustachio il Caffe

Şehrin eski ve turistik kahvecilerinden biri olan bu kafe taaaa 1938 yılında kurulmuş ve o günden beri de hizmet veriyor. Roma kahvecileri arasında şanı alıp yürümüş durumda. İtalya’da şak diye kahve içip hop diye ortamı terk etme raconunun (barda ayakta içmek şeklinde yani) net olarak uygulandığı yerlerden biri olduğunu kesinlikle söyleyebiliriz. Doğruyu söylemek gerekirse mekanın çalışanları müthiş uyuz ve tüm espri yapıp ortamı ısıtma çabalarımıza resmen göğüs gerdiler, ancak buna rağmen bizce kahvesine şans vermelisiniz. Ayakta içmek yerine dışarıdaki masalara oturacak olursanız ekstra ücret istiyorlar, aklınızda bulunsun. Tam dayaklık di mi? (Piazza di San Eustachio 82)

Roma kahvecileri
Tazza d’Oro

Bir diğer son derece turistik ve popüler kahveci, hem lezzet hem de çalışanların gıcıklık seviyesi bakımından yukarıda söz ettiğimiz kahveci ile yarışabilir, hatta bizce lezzet olarak bir üst seviye diyebiliriz, belki barista farkından kaynaklanıyordur. Yine ayakta kahvemizi içip terk-i diyar eyleme raconunu uygulamamız gereken mekanlardan, zaten çoğunlukla son derece kalabalık olduğu için oturmaya çalışacağınızı sanmıyoruz. Her şey büyük bir hızla ilerliyor, önce kasaya gidip ödemenizi yapıyorsunuz, sonra fişi adamlara veriyorsunuz, kahveniz 1 dakikada elinizde! (evet, önce ödeme yapılıyor, kahve yazımızı okuyun derken bunları da öğrenin diye söylüyoruz) İsterseniz eve çekirdek kahve de alabilirsiniz bu arada, fiyatlar turistik olmasına rağmen çoğu yere göre uygun. (500 gram 9 Euro mesela) (Via Degli Orfani 84)

Antico Caffe Greco

En turistik ve gerçekten iyi kahve yapan mekanlar triomuzu bu kafe ile sonlandırıyoruz. Burası Venedik’teki Caffe Florian ile birlikte İtalya’nın en eski kahvecilerinden biri. Hatta Avrupa’daki en eski kafeler listesinde de yer alıyor olsa gerek. Eski derken hakikaten eski, şöyle 1700’lü yılların ortalarına kadar gidin, orada durun, o derece! Yukarıda anlattığımız mekanların salaşlığına kıyasla burada her şey daha bir ihtişamlı, daha bir gösterişli, içeri girince “of çok mu rezil geldim acaba” dedirtecek türden, Viyana terk görüntülere sahip güzeller güzeli de bir kafe. Lakin huzursuz olmayın, burası da son derece turistik olduğu için kim bilir kimler ne kılıkta gidiyor, öyle içeriyle uyum yakalamanıza falan gerek yok, neticede turist olduğunuzu anlayacaklar. Bu arada, kafenin bir diğer özelliğinde ünlü besteci, yazar ve şairlerin zamanında burada bol bol vakit geçirmiş olması. Mesela Demet Akalın tüm eserlerini burada üretiyormuş……..Tamam tamam, Goethe, Stendhal, Franz Liszt, Andersen gibi dev isimlerden bahsediyoruz, yani ilgilenenler için titreme krizi geçirtecek cinsen insanlar. Sırf “bir zamanlar onlar da burada oturmuş” hissini yaşamak için bile gidilir, es geçmeyiniz. (Via dei Condotti 86)

Roma kahvecileri
Roscioli Caffe Pasticceria

Tamam, artık şu çok turistik ve çok bilinen Roma kahvecileri konseptimizden bir tık uzaklaşalım. Bu kafe kişisel tarihimizde “allahım iyi ki buradan eve 1 kiloluk kahve almış ve bütün gün onu sırtımızda taşıyarak Quasimodo gibi dolaşmışız” dedirten ve Roma kahvecileri arasında en iyilerinden biri olduğuna karar verdiğimiz kafe olarak geçecek. Çünkü yarabbim o nasıl bir kahve? Bakın bu satırları yazarken bile o kahveyi içiyor ve her yudumda Meksika dalgası yaparak bu lezzeti kutlamak istiyoruz. Roscioli’yi en “İtalyan gibi” haliyle deneyimleyebilmeniz için bizce buraya yolunuzu sabah saatlerine düşürün. Lokal kalabalığın arasına dalın, kremalı cornetto (kruvasan benzeri bir şey kendisi) ve kahve zevkinize göre bir espresso ya da caffe latte (sadece latte derseniz önünüze sadece süt gelir, caffe latte demeniz gerek) söyleyerek kahvaltınızı tıpkı bir İtalyan gibi hızlı bir şekilde, ayaküstü muhabbet ederken yapın. Zaten akabinde eğer evinizde kahve içmeyi seviyorsanız içinizde bir “ben bu kahveden eve de almalıyım” isteği oluşacak ki, bu da Roma gezisi boyunca verdiğiniz en iyi kararlardan biri olacak, onu da eve gidip koltukta ilk yudumunuzu aldığınızda anlayacaksınız. (Piazza Benedetto Cairoli 16)

*Adres konusunda bir uyarıda bulunalım, bu civarda 2 adet Roscioli var, biri restoran olan, biri kafe olan, siz bu yukarıda söz ettiğimiz merasim için kafe olana gitmelisiniz, yani daha küçük olan.

Roma kahvecileri
Faro Luminari del Caffe

Evet, Roma kahvecileri arasında 3. dalga kahveci vb. yerler bulmak biraz zor, ama imkansız değil. Adamlar kahve işini o kadar iyi çözmüşler, o kadar benimsemişler ki, 3. dalganın da en kralını yapmışlar resmen. (evet sakallı, bereli ve oduncu gömlekli hipster baristası da var merak etmeyin) Roma’daki bu tarz kahveciler arasında ilklerden biri olduğu için müdavimi ve seveni çok. Bizce bu durumda Gardelli’nin kahvelerini kullanıyor olmalarının da etkisi büyük, zira Roma’da içtiğimiz en iyi kahveler listesinde ilk 3’te kesinlikle yer alabilirler. İsterseniz canikomuz Coffee Collective’in kahveleri de mevcut, ancak bunu söyleyeceğimize biz de inanamıyoruz ama, bizce Gardelli’nin kahvelerini denemelisiniz, kesinlikle pişman olmayacaksınız. (Via Piave 55)

Barnum

Roma sokaklarında cirit atarken burnumuza gelen kahve kokusuna karşı koyamayarak içine daldığımız Barnum, tatlı mı tatlı bir kafe. Bu da yukarıdaki Farmo Lumineri del Caffe gibi daha yeni nesil sayılabilecek, geleneksel Roma kahvecileri gibi klasik görüntüsü olmayan bir kafe. Eğer görüntüsünden bu sonuca varmadıysanız zaten kahvenizi söylediğinizde bizim alışkın olduğumuz yeni nesil kahvecilerde olduğu gibi kahvenizin diğer Roma kafeleri aksine kova büyüklüğünde bir fincanda gelmesinden ve üstünde latte art olmasından da anlayabilirsiniz……. Tabii bunu negatif bir şey olarak söylemedik, bizce gayet tatlı ve turistik birçok noktaya yakın olduğunu için küçük bir kahve molası vermek adına güzel seçenek. (Via del Pellegrino 87)

Roma kahvecileri
Rosati

Roma’daki en popüler kafelerden biri olan Rosati’yi de listeye eklemek istedik, buraya gitmemeniz konusunda ısrar edip gideceğiz. Burası da oldukça eski ve köklü bir kafe olmasına rağmen bulunduğu konumun da etkisiyle olsa gerek, gerçekten hiç hak etmediği şekilde pahalı. Hak etmiyor diyoruz, çünkü asık suratlı çalışan, İtalya standartlarının altında kahve kalitesi ve aşırı kalabalık şeklinde uzayıp giden sorunları var. Tüm bunların üstüne küçük bir fincan kahvenin 6 Euro olması da pek hoş olmuyor tabii. ARKADAŞLAR 6 EURO NE KADAR BİLİYOR MUSUNUZ SİZ? sdfsdf tamam sakinleşiyoruz………Buraya gitmemeniz için adresini de yazmıyoruz. (çünkü google’a yazamazsınız di mi) Giderseniz minicik ve başarısız bir kahve için 6 euro öderken bizi hatırlayın.

*Yukarıda anlattığımız Roma kahvecileri dışında geziniz boyunca yolunuzun düşebileceği noktalarda birkaç kafeyi de buraya bırakalım. Bunların özellikle detaylı anlatım gerektirdiğini düşünmediğimiz için özet geçiyoruz, en azından dolanırken mola vermek istediğinizde kahvesinin kötü olmadığını bildiğiniz yerlere oturursunuz:

Roma kahvecileri
Analemma Cafe:
Monti tarafını keşfederken soluklanabileceğiniz bir mekan. Kahveleri efsane değil ancak İtalya etkisi olsa gerek, tabii ki kötü de değil.

Pergamino Caffe: Torrefazione Lady Cafe’nin kahvelerini kullandıklarını öğrenince onu da mutlaka denemek istediğimiz için uğradığımız, ancak yukarıdakiler kadar vurulmadığımız bir kahveci. Yine de Vatikan yakınlarındayken kahve ihtiyacınızı gidermek için uğranır.

Castroni Cafe: Adını bol bol duyduğumuz, internette cart curt karşımıza çıkan bir kahveci. Fakat bunu deneme imkanımız olmadı, belki görürseniz bi’ şans vermek istersiniz diye düşünerek size not olarak yazalım bari dedik. Güzelse bize de haber edin bari.

3 Yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir