PRAG GECE HAYATI: EĞLENECEKSEN GEL

Prag gece hayatı
Biliyoruz, başlıkta adamı her şeyden soğutan bir Seda Sayan etkisi olsa bile bu sizi yıldırmadı, hepinizin Prag gece hayatı konusunda beklentisi yüksek, durumun farkındayız. Sizi gaza getiren o “abiii Prag’ın gece hayatı var yaaa öfffff” cümlelerini çeşitli varyasyonları ile birlikte arka arkaya dizen o arkadaşınız artık fitili ateşlemiş bir kere, artık sizi biz bile durduramayız. Direkt konuya girelim, Prag gece hayatı gerçekten de anlatıldığı kadar çılgın mı? Tamamen Prag’ı ne şekilde deneyimlemek istediğinizle ilişkili. Eğer arkadaş grubunuzla gittiyseniz, Çek biralarını deneyelim, barlarda muhabbetin dibine vuralım, sonra da hep beraber otelin yerini bulamayalım diyorsanız bu gayet olası bir durum. (Berlin gece hayatı ile kıyaslamayı bırakın arkadaşlar, o başka bir level) Ama kızlar etrafımı sarsın, AAAA ŞU TÜRK ERKEĞİ DEĞİL Mİ, BİZ DE TÜRK ERKEKLERİNİ BEKLİYORDUK YA OH BE SONUNDA GELDİLER, gibi bir ortam bekliyorsanız orada biraz yavaşlamanız gerekecek sdfsd. Biz Türk erkeği kategorisine girmediğimiz için bu yazı ile bu gibi bir beklentinizi karşılayabilir miyiz bilmiyoruz ama, en azından deneyip de sevdiğimiz Prag gece hayatı mekanlarını şöyle bir anlatmadan geçmek istemek. Buyursunlar!

Başlamadan gelen not: Prag gece hayatı yazısını araştırmaya kadar geldiyseniz şu yazılara da ihtiyacınız olabilir, aşağı bırakalım.

*PRAG’DA GEZİLECEK YERLER VE HAYATTA KALMA REHBERİ
*PRAG’DA NE YENİR & NE İÇİLİR? 

Prag gece hayatı
ÇEK BİRASI ÖVDÜKLERİ KADAR VAR MI?

Prag gece hayatı için mekan önerilerine geçmeden önce hassas bir konuya değinmek istedik, Çek birası! Bu Çekler birayı seviyorlar arkadaş! Hatta öyle seviyorlar ki, Avrupa’da en çok bira tüketen ülkeler listelerinde her daim zirveyi zorluyor ya da birinci oluyorlar. Haliyle Çek milletinin biradan anladığını söylesek de abartmış olmayız. Biz damak tadınızı bilemediğimiz ve bira konusunda pek de uzman kabul edilemeyeceğimiz için büyük laflar etmeye korksak da, Çek biralarının genel olarak kesinlikle denemeye değer olduğunu söyleyebiliriz. Biliyorsunuz, Çek Cumhuriyeti’nin (ya da Çekya’nın işte, biz de ne diyeceğimizi şaşırdık) biraları dünya çapında bayağı popüler, o yüzden hazır oralara kadar gitmişken şayet biraya ilginiz varsa birkaç çeşit denemeden dönmeyin deriz. Kolaylık olması adına bildiğimiz ya da denediğimiz, güzel olup olmadığını ise sizin yorumunuza bırakacağımız birkaç Çek birasını da şöyle bırakalım: Pilsner Urquell, Kozel, Svijany, Krusovice, Bernard ve Matuska. (böyle liste yazında da alkolikmişiz gibi durdu, uzun kaldık uzun, ondan sdfsd)

*Prag genelinde bira tüketimi oldukça yaygın olduğu için burada “micro brewery” tarzı, kendi birasını yapan birçok özellikli mekan mevcut. Çek bira markalarını keşfedip favorilerini tespit ettikten sonra biraz da bu tip yerlere yönelebilirsiniz bizce. Aşağıda bu tip yerler de yazacağız, panik yok.

Prag gece hayatı
PRAG GECE HAYATI: SEVEBİLECEĞİNİZ BİR TAKIM MEKANLAR

Prag gece hayatı öyle şehrin tek bir noktasında birkaç sokak halinde değil, şehrin farklı farklı bölgelerine yayılmış mekanları kapsıyor. Dolayısıyla şuraya gidin, oradaki barları dolanın yeter diyebileceğiniz bir durum yok. Son dönemlerde Praglıların favorisi haline gelmiş en hip bölge kesinlikle Zizkov. (jişkov gibi bir şey diyorlar okurken) Eğer çılgın kulüpler değil de güzel ve çeşit çeşit bar arıyorsanız direkt buraya doğru yol alabilirsiniz. Burası pek de küçük bir bölge olmadığı için biraz nokta atışı tercihler yapmanız gerekiyor, o kısmı biz aşağıda sizin için halledeceğiz. Ancak genel olarak bizim denemediğimiz ve buralarda gözünüze kestirdiğiniz bir mekan olursa da önerileriniz bekleriz tabii.

Bukowski’s: Zizkov’da hem kokteylleri güzel, hem ortamı eğlenceli, oldukça popüler mekan. Genelde haftaiçi akşamları bile bayağı kalabalık. Salı günleri kadınlara bir sürahi Sangria BEDAVA, aklınızda bulunsun. (biraz alkolünden çalınmış bir sangria olsa da)

Prag gece hayatı

Malkovich Bar: Kapısına Hipsterspor atkısı asmak istediğimiz, evden hallice, popüler bar. Haftaiçi bazı günler o kadar da kalabalık olmuyor, ancak haftasonu biraz daha coşuyor. Kokteyllerine şans verebilirsiniz, zaten Bukowski’s Bar’a çok çok yakın.

BeerGeek Bar: Adından da anlayabileceğiniz üzere çeşit çeşit bira satan eğlenceli mekan. Sırf Çek biraları üzerine kurulu değil, dünyadan birçok farklı çeşit bira da satıyorlar. Mekana gidecek olursanız adrese bakarken dikkatli olun çünkü buranın bir de mağazası mevcut, yanlışlıkla bar diye mağazaya gitmeyin.

Anonymous Bar: Old Town’daki turistik noktaların neresinde göbeğinde yer alan ancak bulması pek de kolay olmayan mekan. (adresi bulduğunuzda kendinizi bir pasajın önünde bulacaksınız, içeri girmeniz gerekiyor) Adından da anlayabileceğiniz üzere bir Anonymous konsepti hakim, mekanın dekorasyonundaki detaylardan da fark edeceksiniz zaten. Güzel ve orijinal kokteylleri var, ne içeceğinizi bilemezseniz kendinizi garsonlara teslim edin, zevkinize göre öneride bulunuyorlar. Sunumları da ayrıca eğlenceli, örneğin bizim içkilerimizden birisi serum olarak, bir diğeri ise Cast Away’daki Wilson olarak geldi. Üstelik garson içkileri getirirken suratına Anonymous maskesi takıyor, bir acayip konsept işte.

Prag gece hayatı
Bar Hemingway:
Burası da yine Old Town civarında, son derece turistik kabul edilebilecek, küçük bir bar. Ancak her turistik mekanı kötüleyecek değiliz, zira burası lokaller tarafından da bayağı seviliyor ve çok güzel kokteyller yapıyorlar. Alengirli bir menüleri mevcut, siz iyisi mi bizim yaptığımız gibi yine kendinizi çalışanlara teslim edin, ne sevdiğinize göre size bir şey hazırlasınlar.

Palac Akropolis: İşte bir diğer hipster mekanı daha. Maalesef bizim burayı deneyebilme imkanımız olmadı, ancak şöyle bir önünden geçebildik. Zaten dışarıdan baksanız çirkin bir otel falan zannedersiniz, ancak içeride işler değişiyor-imiş. Onlar kendilerine “maze of cultural events” diyorlar. İçeride çeşitli konserler, etkinlikler vuku buluyor ve pek güzel bir konsepte benziyor. Gitmeden önce şuradan programlarını kontrol ederseniz daha iyi olur, yoksa bizim gibi etkinlik olmayan güne denk gelebilir ve morarabilirsiniz…….

Prag gece hayatı

Naplavka Riverbank: Özellikle yaz vakti Prag’a gidiyorsanız akşamüstü saatlerinden itibaren net olarak uğramanız gereken yerlerden birisi Naplavka Riverbank. Aslında öyle çok büyük bir olayı yokmuş gibi görünebilir ama, lokaller güzel havalarda nehir kenarında ellerinde biraları muhabbet edip eğlenmeye bayılıyor. Biz de öyle! Kesin denenecekler listenize atın.

Karlovy Lazne: Bu gece kulübünü deneyin diye mi yazalım, denemeyin diye mi yazalım inanın biz de bilemiyoruz. Fakat yazmadan geçemeyiz, çünkü başka kaynaklarda kesssinlikle karşınıza çıkacak, zira müthiş turistik, o yüzden bizden de duymuş olun. Prag’a ilk ziyaretimizde buraya girmek gibi bir hatada bulunup yoğun turist popülasyonu ve kan ter içinde kalmış kafayı iyi insanlar arasında kalınca buraya dair ne hissedeceğimize karar verememiştik. Bir yandan acayip komik manzaralarla karşılaştığınız için eğleniyorsunuz ama, bir yandan da bu her katında farklı konsepti olan mekanın “leşliği” karşısında şakına dönüyorsunuz. Özellikle kız grubu halinde gittiyseniz “allahım keşke gerçek hayatta da insanları engelleyebilsek” noktasına geliyorsunuz, o derece. Neyse, deneyim işte, belki bi’ kapıdan bakarsınız?

Prag gece hayatı
Bad Flash Bar:
Krymska Sokağı üzerinde popüler bir bar, craft bira arayışındaysanız burayı deneyebilirsiniz. Ancak erken saatte gitmek gibi bir hatada bulunmayın, zira mekan saat 17:00’de açılıyor. Önerimiz en azından 20:00 sularında falan gitmeniz, daha bi’ hareketli ve canlı olur.

Public Interest: Josevof bölgesi civarında, kokteylleri için uğrayabileceğiniz mekan. Kokteylleri bize biraz fazla övülmüş diye midir bilemiyoruz, neden özellikle bu kadar hastası olduklarını biz de anlayamadık, ancak kötü sayılmaz.

Cross Club: Holesovice taraflarında kalan, tam bir “anlatamam görmen lazım” konseptli, dekorasyonu da kendi kadar ilginç gece kulübü. Gerçekten acayip bir deneyim yaşamak, şöööyle bir Berlin’i anmak istiyorsanız falan gidilir. ACAYİP BİR YER.

James Dean Prague: Yine birkaç kez önünden geçtiğimiz ve internette defalarca karşılaştığımız American diner konseptli mekan. Sırf bar olarak hizmet vermiyor, öğlen yemeği, kahvaltı vb. şeyler de var, ancak özellikle akşamları eğlenceli olduğu iddia ediliyor. Denemediğimiz için işin bu kısmına pek yorum getiremedik ama çok sık karşılaşınca belki denemek istersiniz diye atlamak istemedik. Hiçbir şey bulamazsanız duvarlardaki James Dean fotoğraflarına bakarsınız, onun güzelliği yeter……..

Prag gece hayatı
PRAG GECE HAYATI KONUSUNDA BİR TAKIM İPUÇLARI

*Tabii ki bar ve pub tadındaki yerlerde değil ama, özellikle gece kulübü benzeri yerlerde pek çok şehirde olduğu gibi Prag’da da bir giriş ücreti alınıyor. Ancak merak etmeyin, öyle abartılı fiyatlar söz konusu değil, hatta ucuz olduğu bile söylenebilir.

*İnanır mısınız bilmiyoruz sevgili erkek okuyucularımız, ancak Prag’da da bir damsız girilmez durumu var sdfsd. Dalga geçiyoruz sanmayın, Avrupa hiç de öyle kollarını açmış sizi beklemiyor valla, oradayken birkaç takipçimizden aldığımız mesajlardan ve kapıda “ya sizle içeri girebilir miyiz” diye darlayan arkadaşlardan yola çıkarak söylüyoruz, kalabalık bir erkek grubuysanız çok dolu mekanlara girmekte güçlük çekebiliyorsunuz.

*Kızlar, bunu vallahi sizler için yazıyoruz. Biz Prag’dayken aranızdan “ya striptiz kulübüne gitsenize, biz gittik, çok eğlendik” diye mesaj atan en az 7-8 kişi oldu. Bizim böyle bir zamanımız olmadı ama, merakınızı gidermek istiyorsanız Prag’da çekinmeden striptiz kulüplerine gidebilirsiniz gibi duruyor. Tabii siz yine aklınıza yatan bir yer tespit edin de öyle gidin, cengaverliğe gerek yok.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir