Çeşme & Alaçatı’da En İyi Kahvaltı Nerede Yapılır?

Alaçatı'da En İyi Kahvaltı
Bu kahvaltı işini ciddiye alan insanlara bayılıyoruz. Şimdi siz Google’a gidip “Alaçatı’da en iyi kahvaltı” falan yazıp, ya da direkt bizim blogdan bakıp da şu yazıya ulaştınız ya, sizi hakikaten takdir ediyoruz. Şu hayatta güzel bir kahvaltı yapmak kadar önemli çok az şey var. Dalga geçiyoruz sanıyorsunuz ama vallahi çok ciddiyiz. Kahvaltı bu abi, gününün geri kalanının nasıl geçeceği oradan belli oluyor resmen, onu önemsemeyeceksin de neyi önemseyeceksin?

Çeşme & Alaçatı’da en iyi kahvaltı mekanlarını tespit etmek bizim için çok zorlu bir süreçti. İnanır mısınız kaç tane kahvaltı yapmamız gerekti, kaç sofraya oturduk, kim bilir kaç sucuklu yumurta, kaç pancake yenildi, kaç çay içildi……. Neticede kahvaltı konusundaki hassasiyetinizi çok iyi anlayan insanlar olarak artık buralarda geçirilmiş senelerin ardından Çeşme ve Alaçatı’daki en iyi kahvaltı yapılacak yerlerin nereler olduğunu net bir şekilde tespit ettiğimizi düşünüyoruz. Liste uzun ve dolu dolu görünsün diye burayı 50 tane yer ile de doldurmayacağız. Yalnızca denediğimiz ve hakikaten sevdiğimiz yerleri yazıyoruz, yeni güzel yerler keşfedecek olursak da bu listeye ekleyeceğiz. Yani olur da bir gün bu yazı güncelliğini yitirmiş görünürse bilin ki öyle değil, biz denedikçe güncelliyoruz.

Başlamadan gelen not: Çeşme ve Alaçatı’da en iyi kahvaltı nerede yapılır araştırmasına girdiyseniz şimdi sizin başka mekan önerilerine de ihtiyacınız olur, o yüzden biz diğer yazıları da aşağı bırakalım, zaten orada yazdığımız mekanların çoğu da hala bayağı popüler.

*Çeşme & Alaçatı Önerileri 2016
*Çeşme & Alaçatı Rehberi 2015

Su'dan Alaçatı
Su’dan Alaçatı’nın avokadolu yumurtasına hastayız.


Su’dan Alaçatı

Çeşme ve Alaçatı’da en iyi kahvaltı için açık ara favorilerimizden birisi kesinlikle Hacımemiş Mahallesi tarafındaki Su’dan. Aslına bakarsanız genel olarak Türkiye’de en iyi kahvaltının servis edildiği yerler listesine bile koyabiliriz kendisini, o derece seviyoruz. Üstelik açıldığı günden beri hep aynı kalitedeler, hep güleryüzlüler, hep acayip hızlılar, bizi bir kere bile yanıltmadılar, o da ayrı bir başarıdır.

Su’dan Alaçatı’ya uğrama şansınız olursa mutlaka denemeniz gereken şeylerin listesi bizim için uzayıp gidiyor. Ancak şunu net olarak söyleyebiliriz, buranın kahvaltısı herhangi bir yerde karşılaşacağınız şeylerden oluşmuyor, her şey orijinal, her şey buraya özgü, daha önce karşılaşmadığınız ama lezzeti yerinde kombinasyonlar söz konusu. Çılbır ve avokadolu yumurtasının hastasıyız! Sucukları öyle dandik market sucuğu değil, ortaya bir sucuk da net iyi gider. E tabii o serpme kahvaltı tadındaki kahvaltıları da zaten garanti. Onun kapsamındaki favorilerimiz ise çırpılmış lor üzerine şeftali ve çilek koydukları tatlıları ile hellim peynirleri. (ağzımız sulandı yazarken resmen) Özetle şöyle dev kahvaltıya oturup akşama kadar acıkmadığınız günler olur ya, işte bu onlardan biri olacak. Kahvaltı sonrası bahçedeki yataklardan (evet bahçede yataklar var) birine çökerseniz de “ne yapıyorsun kardeşim Pamuk Prenses misin sen” diyen olmaz, itinayla çökünüz.

Adres: Hacımemiş Mahallesi, 2012. Sokak, No:1-3

Bom Dia Alaçatı
Bom Dia Alaçatı
Bom Dia Alaçatı
Bom Dia Alaçatı!nın pancake’leri efsane.

Bom Dia Alaçatı

Klasik Türk kahvaltısı konseptinin dışına çıkmak isteyenler için Alaçatı’nın en iyi kahvaltı mekânı bize göre kesinlikle Bom Dia! Bir kere zaten mekanın dekorasyonunu, görüntüsünü, samimiyetini acayip seviyoruz. Zaten mekandaki herkes inanılmaz tatlı, ona laf eden karşısında bizi bulur desek yeridir. Fakat “ben karnımı doyuracağım, görüntüden banane” diyorsanız içten içe sizi yargılasak da buradan üstünüze gelmeden konuya dönüyoruz. Burada meyveli pancake’ler, avokadolu omletler (güzel olmaz sanmıştık, efsane oluyormuş), İspanyol usulü tortillalar kol geziyor arkadaşlar. Yuh diyeceksiniz belki ama, biz gide gele hepsini denedik sayılır, bir tane de beğenmediğimiz şey olmadı, her gidişimizde ne yiyeceğimizi şaşırıyoruz. Yanına da güzel, taze bir meyve suyu yapıştırdık mı o güzel bahçelerinden saatlerce kopamıyoruz resmen. Ayrıca kahvaltıdan bağımsız olarak şöyle öğlen atıştırmalığı için yiyebileceğiniz burger ve salata gibi şeyleri de mevcut.

Adres: Alaçatı Mahallesi, 12500 sok. No:38 Alaçatı

Sedirli Ev
Sedirli Ev
Sedirli Ev Alaçatı

Sedirli Ev bizim için hem Alaçatı’nın en iyi otellerinden, hem de Çeşme & Alaçatı’da en iyi kahvaltı servis eden yerlerden. Olur da Sedirli Ev’de kalamazsak mutlaka bi’ kahvaltılık uğrar, hem muhabbet eder, hem Sedirli Ev’in ev özlemi gideren kahvaltısının tadını çıkarırız. Zaten Alaçatı’yla ilgili ufak bir geçmişiniz varsa bile Sedirli Ev’in kahvaltısının ne kadar sevildiğinden, bir de rezervasyonsuz yer bulmanın bayağı zorlu olduğundan haberdarsınızdır. Şayet Sedirli Ev’de kalmak için yer bulamazsanız bile, en azından kahvaltı için uğrayabilirsiniz. Şu “kendimi evimde gibi hissettim” klişesi vardır ya, o durum Sedirli Ev için hakikaten geçerli. Annenize kahvaltıya gitmiş gibi hissederek kahvaltı yapmaktan güzel bir güne başlangıç olamaz desek abartmış olmayız herhalde.

Adres: Alaçatı Mahallesi 12067. Sokak, No: 5

Demlik Alaçatı
Demlik Alaçatı

Son birkaç Alaçatı ziyaretimizde sağda solda Demlik öven, “abi oranın kahvaltısı çok iyi ya” diye dolanan insanlar gördük. ŞİRKET MİSİNİZ OĞLUM SİZ? sdfsd. Şimdi kötü bir şey söylemeye hazırlanıyormuşuz gibi oldu ama, söylemeyeceğiz merak etmeyin. Adamlar haklı arkadaşlar, buranın kahvaltısı da Alaçatı’da en iyi kahvaltı mekanları listesine girebilecek kadar başarılı. Gözlemeyse gözleme, ev patatesiyse ev patatesi, serpme kahvaltıysa serpme kahvaltı, hepsi var. Ayrıca bazı kendiyle övünen zırtapoz mekanlar gibi önünüze kurumuş ekmek koyup “ama sabah almıştııık” falan da demiyorlar, işlerini son derece özenli bir biçimde yapıyorlar. Özetle, Alaçatı’da klasik Türk kahvaltısına oturmak istiyorsanız, hem de mis gibi bahçede, tatlış ördeklerle beraber oturmak istiyorsanız yolunuzu Demlik’e düşürebilirsiniz.

Adres: Tokoğlu Mahallesi, Çamlık Yolu Mevkii, No 109

Alaçatı'da En İyi Kahvaltı
Tarla Alaçatı

Hani oldu da Demlik’te yer bulamadınız ya da bugün de başka bir yere kahvaltıya gidelim dediniz, üşenmeyin Tarla’ya gidin. Ama sakın yürüyerek falan gitmeye kalkışmayın, sonra bize küfür edersiniz, bozuşuruz. Tarla az biraz tepelerde, biraz da merkezin dışında kalıyor. Hani “böbreklerimiz çalınmasın ulan” diyecek bir noktada geldiyseniz falan onu iyi bir işaret olarak kabul edin, bu demektir ki doğru yolda gidiyorsunuz, Amerikan korku filmlerindeki genç arkadaş grubu gibi güme gitmeyeceksiniz. Neticede Tarla adını da yok yere almamış, burada her şey doğal, üstelik bol da çeşitli. Hani “keşke şu da olsaydı” diyebileceğiniz bir şey yok desek yeridir, o denli bol çeşitli. Sonrasında da artık salıncaklara mı çökersiniz, tatlı tatlı esintide bir yerlere devrilip deniz sefasını mı geciktirirsiniz orasını biz de bilemiyoruz. Biz Tarla’yı sevdik!

Adres: Alaçatı Mah. Kerimoğlu Küme Evleri No:15 Alaçatı

2 Yorum

  • Elinize sağlık yazınız çok güzel. Karşılaştırma yaparken net olmasa da ortalama fiyat bilgisi eklemek çoğu kişi için faydalı olacaktır diye düşünüyorum. En azından ben bireysel bilgi alabilirsem çok sevineceğim:)

  • Güzel özetlemişsiniz de Sakız Reçeli’ni unutmuşsunuz..Alaçatı Pazar yeri girişinde hem serome hem olağandışı kahvaltılar için ideal!Ego Tavan kahvaltıyı deneyin öle bi daha değerlendirin👍

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir