Nürnberg Yeme İçme Rehberi: Sosis Var Yersen, Bira Var İçersen

Nürnberg Yeme İçme Rehberi
Normalde biz Alman mutfağının pek de hastası değiliz. Allahtan bu konuda Almanlar yenilince biz de yenilmiş sayılmamışız da Türk mutfağının Alman mutfağı ile pek bir benzerliği yok. Ancak tabii ki bu hiçbir şey sevmediğimiz anlamına gelmiyor. Aslında bakarsanız Nürnberg genelinde lokal olarak adlandırabileceğimiz ne denediysek sevdik ve “Ulan o kadar da kötü değil galiba ya” diyenler tarafında ani bir geçiş yapmış bile olabiliriz. Bu sebeple Nürnberg’e kadar gitmişken hangi mekanları deneyebileceğinizden söz etmeden önce biraz lokal mutfaktan bahsetmek istiyoruz. Nürnberg’e özgü yemekler, bulunduğu bölge itibarıyla çoğunlukla Bavyera mutfağının özelliklerini taşıyor. Genel olarak bir “galiba bu yemek orta çağdan kalma” havası hakim. O ne demek diyeceksiniz, şöyle açıklayalım: Hani Game of Thrones’da görseniz şaşırmayacağınız tipte yemekler vardır ya, o tip bir şeylerden bahsediyoruz. Erol Taş’ın ısıra ısıra yediği türden etler, patatesin türlü türlü hali, lahanalar falan. Anladınız di mi? Bu DEV gurme yaklaşımımızı ve saçma benzetmelerimizi bir kenara bırakacak olursak en azından şunları denemeden geçmeyin deriz:

Nürnberg Sosisi
Nürnberg Sosisi:
Arkadaşlar, erotik esprilerin sırası değil, burada bir şey anlatmaya çalışıyoruz, lütfen biraz ciddiyet… Efenim Nürnberg sosisi dediğimiz şey aslında dünya çapında ünlü. Birçok yerde hardal ve horseradish (onlar Kren diyor) ile birlikte servis edildiğini görebilirsiniz. Ayrıca genellikle yanında patates salatası ya da Sauerkraut yani lahana turşusu benzeri bir şey de geliyor. Bu sosisler normalde Almanya’da karşılaştığınız, o ekmekten dışarı taşan dev sosislere kıyasla bayağı küçük ve bunun sebebine dair birçok efsane var. En bilineni, orta çağ döneminde gardiyanların hapishanedeki mahkumlara yemeklerini küçük deliklerden verdikleri için sosislerin bu boyutta yapıldığı-imiş. Bu iş iyice erotikleşmeye başladı ya, biz bu konuya bir son verelim. Sonuç olarak görüntüsü mükemmel olmayabilir, ama tadı hakikaten başarılı, önyargılarınızdan arınıp bayiinizden ısrarla isteyiniz…

Lebkuchen Nürnberg
Lebkuchen:
Instagram’da Nürnberg’e gidiyoruz yazmamızın ardından gelen mesajların %70’i: Allah aşkına Lebkuchen yiyin! Hal böyle olunca biz de acayip bir merakla koştur koştur Lebkuchen aldık. Doğruyu söyleyelim, sevmedik değil ama, öyle hastası olunacak bir tarafını göremedik. Biraz daha farklı bir versiyonunu mu yedik o kısmına tam emin değiliz, o yüzden siz bizim yerimize de denemelisin. Peki nedir bu Lebkuchen? Efenim aslında kendisi ginger bread benzeri, kurabiyeden hallice bir şey. Sevgili Kabus Kerim’den öğrendiğimize ve sonradan araştırdığımıza göre kökeni bayağı gerilere dayanıyor, şöyle 600 yıl öncesine falan. Orta çağda Nürnberg baharat yolu üzerinde yer aldığı ve ticari anlamda bir geçiş noktası olduğu için her türlü baharat buraya da geliyormuş ve tam olarak bu dönemlerde ortaya Lebkuchen gibi bir lezzet çıkmış. Zaten yiyince anlayacaksınız, bayağı baharat içeren bir tat. Bazıları tarçın ağırlıklı oluyor, bazılarında portakal aroması var, türlü türlü versiyonu mevcut. Artık merak etmişsinizdir herhalde, bi’ tadına bakarsınız.

Alman Birası
Bira:
Hmm bravo Sherlocklar, Almanya’da bira içmemizin iyi bir fikir olduğu siz söyleyemeseniz akıl edemeyecektik dediğinizi duyar gibiyiz. SENİN ATARIN GİDERİN KİME KARDEŞ? Yok be, şaka yapıyoruz, biz de seni seviyoruz. Bira meselesinde özellikle şu detayı eklemek istedik ki aklınızda bulunsun: Tamam klasik barlara, nebilelim pub’lara falan gidersiniz ama, Almanya’da olmanızın bir getirisi olarak Nürnberg’de de özellikle o lokal ortamı deneyimlemek adına Beer Garden denilen yerlerden birine mutlaka uğrayın. Bu gibi yerler şehrin birçok noktasında mevcut ve lokal biranın yanında lokal yemekler/atıştırmalıklar da servis ediyorlar, dolayısıyla eminiz hoşunuza gidecektir. Ayrıca kendi biralarını yapan bir sürü brewery de var, tam olarak Türkçe ifade edemediğimiz için o şekilde yazıyoruz. O tip lokal biraları denemek de kesinlikle hoşunuza gidecektir, Nürnberg bu konuda başarılı.

Nürnberg Almanya

Nürnberg Gezi Rehberi
Nürnberg Yeme İçme: Nürnberg’den Bir Takım Mekan Önerileri

Tabii ki biz Nürnberg’de sabahtan akşama kadar Alman mutfağına gömülmedik, daha modern ya da orada yaşasak günlük hayatımızın bir parçası olabilecek yerleri de bol bol ziyaret ettik. Şayet Nürnberg’de yaşayacak olsak nerelere dadanır, nerelerde müdavim havalarına girerdik onu tespit etmeye çalıştık. Bu kısımda Nürnberg’i beraber keşfe çıktığımız Kabus Kerim’in etkisi de büyüktür efenim, kendisine ayrı bir special thanks de bu kısım için gitsin. Şimdi biraz Nürnberg yeme içme mekanlarından bahsedelim, buyursunlar:

*Başlamadan gelen not: Nürnberg Gezi Rehberi kısmına da göz atmak isteyebilirsiniz, önce bir gezin de, sonra yersiniz di mi?

Bergbrand Rösterei: En güzel kahveciyi şehrin en güzel sokağına koyarak adeta bir GÜZELCEPTION yapmışlar. Bergbrand tam olarak Weisgerbergasse’nin başında yer alıyor ve kesinlikle şehrin en iyi kahvecilerinden biri. Ayrıca bir takım tatlı ve atıştırmalıklar da mevcut. Zaten Weisgerbergasse’ye yüzde yüz gideceğiniz için (çünkü çok güzel) buraya da yolunuzu kolaylıkla düşürebilirsiniz. (Weisgerbergasse 38)

Salon Regina
Salon Regina:
Salon Regina’ya gidip “Ah hayatımda geldiğim en güzel mekan…” demeyeceğiniz kesin, pek öyle bir görüntüsü yok. Aksine son derece salaş, son derece ev havasında ve über hipster bir mekan. Nürnberg’in en bol hipsterlı bölgelerinden biri olan Gostenhof’un da en bol hipsterlı yeri bile diyebiliriz, o derece. Bize ciddi şekilde Berlin’i çağrıştırdı ve herhangi bir yerin bize Berlin’i çağrıştırması demek bildiğiniz üzere bizim o yeri sevmemiz anlamına geliyor. İkna edemediysek bir de şurada girelim, burası aynı zamanda Kabus Kerim’in favorilerinden. Hadi şimdi merak etmeyin de görelim… (Fürtherstrasse 64)

Cafe Mainheim:
Mainheim da bir başka hipster cenneti. Yine Gostenhof civarında. Insider bir bilgi (insider demek bizi de sinir ediyor ama Türkçesi aynı anlamı vermedi) kendileri Salon Regina’nın rakibi gibi bir şey. Yani şöyle oluyor, Regina’ya gidenler genelde Mainheim’a pek sıcak bakmıyor, fazla hipster buluyorlarmış. Daha doğrusu Reginacılar genelde bölgenin eski müdavimleri olduğu için Mainheim’in bu bölgenin dokusunu değiştirdiğini, yeni nesil hipsterları buraya çeken mekanlardan biri olduğunu düşünüyorlar, o sebeple bir tavır takınma söz konusu galiba. Sonuç olarak Mainheim’in çok büyük bir olayı yok, tipik bir 3. dalga kahveci. Kahveleri ortalama, ancak bir mola için uğranabilir. (Bauerngasse 18)

Nürnberg Yeme İçme
Zeit und Raum:
Nürnberg’de nerede kahvaltı yapsak sorusuna gelecek en net cevaplardan biri kesinlikle Zeit und Raum. Burası brunch konusunda Nürnberg genelinde ün salmış durumda. Şimdi doğruya doğru, kendimizi dünya vatandaşı olarak değerlendirsek bile söz konusu kahvaltı oldu mu Türk kahvaltısının üstüne bir şey görmüşlüğümüz yok, o konuda gelenekçiyiz. Haliyle şayet böyle bir kıyaslama içine girecekseniz ve biz size buranın brunch’ını översek resmen yalan söylemiş oluruz. İsterseniz açık büfe kısmı var ki o bizim kahvaltıların ardından bize bayağı hüzünlü geldi. (Avrupa standartlarına göre kral tabii) Olur da menüden seçecek olursanız menüde menemene hiç de benzemeyen bir menemen bile mevcut, adı Mehmet. (evet yemeğin adı Mehmet) Ancak menemene benzememesi kötü olduğu anlamına gelmiyor, bizce gidebilirsiniz. Özellikle hafta sonu gideceksiniz rezervasyon lazım, bayağı dolu oluyor. (Wespennest 2)

Cafe Bar Katz: Yine Kabus Kerim’in önerisiyle gittiğimiz ve pek sevdiğimiz, hatta hızımızı alamayıp 2 kez gittiğimiz bir mekan. İki kez gittik çünkü gecesi farklı, gündüzü farklı. Gündüz bir şeyler atıştırmak, kahve içmek için, akşam ise biraz daha eğlenceli bir modunda içki içmek için Katz’a gidebilirsiniz. Lokaller arasında bayağı popüler bir mekan olduğu için yer bulmak biraz zorlu olabiliyor ancak bizce şansınızı deneyin. (Hans-Sachs-Platz 8)

Nürnberg Rehberi
Machhörndl Kaffee:
Geldik şehirdeki bir diğer favori kahvecimize. Adını yazması ayrı bir dert, söylemesi ayrı bir dert, ancak kahvesini içmek bayağı keyifli. Kendisi Cramer & Co Denim Store’un hemen yanında hatta büyük ihtimalle bünyesinde yer alıyor. Söz konusu mağazanın fiyatları TL bazlı düşününce kol gibi olduğu için ne denli alışveriş yapabilirsiniz bilemiyoruz ama, şayet kaliteli kahve arayışındaysanız, hatta konuyu bir adım ileri taşıyıp evinize de kahve almak istiyorsanız buraya kesinlikle kefiliz, mutlaka uğrayın. (Obere Kieselbergstrasse 13)

Nürnberg Yeme İçme
Five Diner
:
Yukarıdaki kahvaltı sizi kesmediyse normaldir, merak etmeyin, biz onun çok daha güzelini bulduk: Five Diner. Buranın kahvaltısı gayet başarılı, hatta Türkiye’de yaşadığınız şehirde bulunsa sık sık gideceğiniz cinsten bile diyebiliriz. Çırpılmış yumurtalar, omletler, pancakeler artık aklınıza ne geliyorsa, hepsi var. “Diner” konseptinde olduğu için olsa gerek, o Amerikanvari havası nedeniyle bu tip şeyleri bayağı iyi yapıyorlar. Tabii ki bir IHOP değil….(Amerika’nın 23423 kilo aldırma garantili, kalp krizine davet çıkaran kahvaltılarını sevenler anladı) (Obstmarkt 5)

DasPaul Nürnberg
DasPaul:
Burası turistik bir havası olmasına rağmen lokaller arasında bayağı popüler bir mekan. Kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği allah ne verdiyse hepsi için gidebilirsiniz, yemekler gayet başarılı. Sanırsak bu kadar ön plana çıkmasının temel sebeplerinden birisi de eski şehir bölgesi civarında dışında ısıtıcı bulunan ve içki içilebilecek pek de fazla mekanın olmaması. Bu sadece Türk mantığı, karda kış fark etmez, Türk dışarıda oturulacak yer buldu mu affetmez diye düşünürdük ama öyle değilmiş, bu evrensel bir durummuş efenim. O sebeple özellikle akşam saatlerinde yer bulmak biraz zorlu olabiliyor. (Kaiserstrasse 22)

Neef Bakery
Neef Bakery:
Bu sabahtan akşama kadar yürümelerin, sokak sokak gezmelerin, yorgunluktan ölmelerin bir anlamı olmalı. Nedir? İstediğiniz kadar tatlı tüketebilme hakkıdır! Bunların hiçbiri bize göt ve göbek olarak geri dönmeyecek çünkü çok yürüyoruz diyerek içinizi rahatlatabilme durumudur. Vicdan git başımdan, ben sana göre değilim…….. O zaman ne yapıyoruz? Kabus Kerim’in önerisi ile Neef Bakery’ gidiyoruz. Kurabiyeler, pastalar, adını söylemenin imkansız olduğu bir takım Alman tatlıları, aklınıza ne geliyorsa hepsi burada mevcut. Ayrıca yukarıda söz ettiğimiz lokal tatlı Lebkuchen de var, isterseniz ilk denemenizi burada gerçekleştirebilirsiniz. (Winklerstrasse 29)

Lederer Kulturbrauerie
Lederer Kulturbrauerie
:
Biraz lokal yemek almaz mıyız? Alırız alırız, kaçmayın, gelin buraya, o Nürnberg sosisi yenecek! Bakmayın böyle dediğimize, yukarıda da söyledik, görüntüsüne aldanıp da vazgeçmenin alemi yok, tadı gerçekten güzel. Hem sonuç garanti olsun istiyorsanız mekan olarak Lederer Kulturbrauerei bayağı mantıklı bir tercih olacaktır. Biz sizin yerinize kobay olarak denedik ve gayet de mutlu mesut ayrıldık. Yok kardeşim ben sosis falan istemiyorum diyorsanız birçok lokal yemek çeşidini de burada bulabilirsiniz. Şayet yazın gidecek olursanız dışarıda geniş bir alanı mevcut ve bir nevi Beer Garden’a dönüşüyor, gayet keyifli bir deneyim olabilir. Eğer “geç sosisi, bana daha da çılgın fikirlerle gel” diyorsanız öncelikle sizi seviyoruz. Önerimiz, bu bölgeye özgü yemeklerden biri olan “Schauferle”. Türkçe ifade edince bir tuhaf oluyor, çünkü bu “domuz omuzu” gibi bir şey. (Sielstrasse 12)

Nürnberg yeme içme Rehberi
Nürnberg Yeme İçme Kısa Kısa…

Kokoro: Canınız sushi ya da uzak doğu mutfağı çekiyorsa şehirde bu alanda en sevilen mekan. (Luitpoldstrasse 3)

Blok Bar: Akşam takılacak, bir şeyler içecek bir yer arıyorsanız Blok güzel tercih. Ayrıca şehrin en iyi DJ’leri burada çıkıyor diyebiliriz. Kabus Kerim dahil. Woohoo. (Klarissenplatz)

Il Rossini: Yemekte gelenekçiyseniz ve risk almak istemiyorsanız ya da sadece canınız İtalyan çektiyse bile uğrayabileceğiniz mekan. (Augustinerstrasse 2)

Zum Gulden Stern: Lokal mutfağı denemek istediğinizi söylediğinizde herkesin mutlaka önerdiği bir mekan. Biz deneyemedik, belki sizin vaktiniz olur. (Zirkelschmiedstrasse 26)

*Yazı bitmeden gelen önemli not: Yukarıdaki mekanların açık oldukları günler ve saatler bayağı değişiklik gösterebiliyor. Pazar ya da Pazartesi kapalı olanlar var. Hafta sonu erken açılan ve erken kapananlar var falan. Bunları mutlaka gideceğiniz güne ve döneme göre kontrol edin, Sonra kapıda kalıverirsiniz.

1 Yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir