19 Kasım’da Dünyada Neler Oluyor?

Bu postumuzda, oturduğumuz yerden seyahat etmeye karar verdik. Yerinizden kıpırdamadan size dünyayı dolaştırmak gibi bir misyon edindik. 19 Kasım çoğumuz için yine sıradan bir iş, okul, veya evde boş boş oturmalı bir gün muhtemelen. Bu yazı da ilham verici, hayatınızı değiştirecek ya da 19 Kasım tarihinin hayatınızda çok büyük bir önem kazanmasını sağlayacak iddiali bir yazı değil. Yani bugün uzun süredir beklediğiniz bir evlilik teklifi, iş teklifi falan alırsanız bununla alakalı olmayacak en azından. Sadece kafamda bir anda gelişen, ‘Acaba dünyanın geri kalanında bugün neler oluyor ve dünya çapında 19 Kasım insanlar için ne ifade ediyor’ merakımdan yola çıkıp, bugüne ait bazı şeyleri sizlerle paylaşmak istedim.

indir-Dünya Tuvalet Günü: Yukarıda yazdıklarımın bir anlam ifade etmesi açısından, girizgahı bununla yapmak istedim. Gördüğünüz gibi bunu okumazsanız hiçbir şey kaybetmeyeceksiniz. Ama bu cümleye kadar geldiyseniz, geri kalanını da okuyacaksınız, belli. Birleşmiş Milletler, dünyada 2.6 milyar insanın hala günümüzde tuvalet erişimi olmadığını vurgulamak ve insanları bu  konuda bilinçlendirmek için Dünya Tuvalet Derneği ile 19 Kasımı Dünya Tuvalet Günü ilan etmiş. Araştırmalara göre dünyamızda bugün 4.5 milyar kişinin cep telefonu var ama 2.6 milyar insanın tuvaleti yok. (Bu araştırmaları kim yapıyor, bilen varsa söylesin bu arada.)Bugün dünyanın birçok ülkesinde insanları bu konuda bilgilendirmek ve farkındalık yaratmak için çeşit çeşit etkinlik oluyor.  Meydanlara sıçıyorlar, kafelere işiyorlar. Şaka şaka. Bu konuda nasıl bir etkinlikte bulunuyorlar ben de bilmiyorum.

To2

-Dünya Erkekler Günü: ‘Dünya kadınlar günü var da erkekler niye olmasın?’ tepkilerini bol bol duyuyoruz. Zaten ben de böyle bir günün varlığından daha yeni haberdar oluyorum. Erkeklerin dünyada yarattığı farklılık ve önemi vurgulamak üzerine adanmış bu gün, dünyada bir çok etkinlikle kutlanıyor.

500full

Biz de Johnny Depp, Brad Pitt, Bradley Cooper, Ryan Gosling gibi dünyamıza ve göz zevkimize katkısı olan erkeklerin gününü ayrıca kutluyoruz.

-Jack Dorsey’in doğum günü. Bilmeyenler için kendileri Twitter’ın kurucusu oluyor.(kesin bilgi) Bugün 37 yaşında olan Jack’in doğum gününü kutluyoruz, ve bu ‘genius’ adamı dünyamızda, özellikle bizim içinde bulunduğumuz dönemde, Twitter gibi önemli bir sosyal medya (haber mi desek) kaynağı yarattığı için teşekkür ediyoruz. Kendisi farkında mıdır bilmiyoruz ama, sayesinde birçok kez hayatımız kurtulmuş bile olabilir. Biz de kendisine Gümüşsuyu’na inmemesini tavsiye ediyoruz. (Gezi’de olan Gezi’de kalır)  Gördüğünüz gibi ona her gün kahve içtiğim bir arkadaşımmış gibi hitap etmeyi seviyorum.

jackdorsey

Apollo 12 ile 1969 yılında bugün aya 2. kez bir insan ayak bastı. Biz de oradaydık, şahit olduk. Apollo 12, üzerine yıldırım düşen uzay aracı olarak da biliniyor. Gördüğünüz gibi ‘Houston we have a problem’ bir kez daha anlam kazanıyor.

162679main_conrad_flag_hires

Vincent Van Gogh’un ‘Self-portrait without beard’ olarak bilinen self portresi bugün 1998 yılında $71.5 milyona satılmış. Canım, öldükten sonra istersen $950 milyona sat, kulak gitti bir kere. (sanata bakışımız bu değil, bunlar hep komiklik şaka)

Vincent_Willem_van_Gogh_102

Şimdi hava durumu..

Bugün Rusya’nın Yakutsk şehrinde hava -35 derece. Yere tükürüp donuyor mu diye bakabilirsiniz. Ben salon kadını olduğum için yapmam ama bence etrafta kimse yokken denemeye değer.

G4Cv

Timbuktu, Mali, yaklaşık 35 derece. Kalkın gidiyoruz. Batı Afrika’da bulunan antik şehrin Sahra çölüne sınırı bulunuyor, tabi sıcak olacak. Turistler tarafından özellikle kış aylarında epey ilgi gören bir yer. Bizim de soğuk günlerde gidilebileğimiz, aklımıza yatan bir destinasyon haline gelmişti ki, bu fotoğrafı gördük.

timbuktu_tour

Leave a Reply